4 czerwca rozpocznie się głosowanie na przedsięwzięcia, które zostaną zrealizowane w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2019. Mieszkańcy będą mogli oddać swój głos na to zadanie, na którego realizacji najbardziej im zależy.

Ostateczną listę inicjatyw skierowanych do czerwcowego głosowania w ramach GBO 2019 powinniśmy poznać do 28 maja, po zakończeniu procedury odwoławczej. Głosowanie potrwa do 25 czerwca. Na co trzeba zwrócić uwagę?

Na realizację zadań jednorocznych w Gliwicach przeznaczono kwotę 6 mln zł. To o półtora miliona więcej niż w poprzedniej edycji budżetu obywatelskiego. Jeśli mieszkańcy 21 osiedli zmobilizują się i aktywnie wezmą udział w głosowaniu, to przedsięwzięcia, które uzyskają największe poparcie, będą miały szanse na wykonanie w przyszłym roku. O czym warto pamiętać? Przede wszystkim sprawdźmy, ile osób będzie musiało oddać głos na zadania dla wybranego osiedla, żeby wyniki głosowania zostały uznane w tym roku za wiążące. No i oczywiście zachęćmy rodzinę, znajomych oraz sąsiadów do włączenia się w tę inicjatywę! Im więcej osób się zaangażuje, tym większa szansa, że wskazane przedsięwzięcie zostanie zrealizowane.

Chcecie współdecydować, na co zostaną wydane pieniądze w ramach GBO 2019? Weźcie udział w głosowaniu!

4–25 czerwca

CZAS NA GŁOSOWANIE

KTO? Na zadania jednoroczne będzie mógł głosować każdy mieszkaniec Gliwic (czyli osoba, która przebywa w mieście z zamiarem stałego pobytu) w wieku 16+, w tym osoby, które w 2018 roku ukończą 16. rok życia.

JAK? Będzie można oddać tylko jeden głos wyłącznie na jedno wybrane zadanie w jednym, wybranym przez siebie osiedlu. Aby zagłosować, trzeba będzie wypełnić ankietę w wersji papierowej lub elektronicznej, podając obowiązkowo swoje imię, nazwisko, adres zamieszkania i datę urodzenia. Dane muszą być zgodne ze stanem faktycznym! Z jednego adresu e-mailowego będzie można oddać tylko jeden głos.

Osoby, którym rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia oddanie głosu poprzez wypełnienie formularza, będą mogły złożyć swój głos za okazaniem dokumentu potwierdzającego dane osobowe, za pośrednictwem konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w Biurze Obsługi Interesantów UM (w godzinach pracy Urzędu Miejskiego, od poniedziałku do środy w godz. od 8.00 do 16.00, w czwartki od godz. 8.00 do 17.00, a w piątki w godz. od 8.00 do 15.00).

Podczas trwania głosowania, na stronie internetowej www.gliwice.eu, pod hasłem GLIWICKI BUDŻET OBYWATELSKI, będą aktualizowane dane dotyczące liczby głosów, które zostały oddane na poszczególne zadania w każdym z osiedli i ile głosów brakuje, by głosowanie na zadania w osiedlu zostało uznane za wiążące. Informacja o liczbie oddanych głosów będzie aktualizowana na stronie internetowej do 3 dni roboczych następujących po dacie oddania głosu przez mieszkańca.

GDZIE? Każda osoba uprawniona do głosowania będzie mogła oddać głos w formie elektronicznej – poprzez wypełnienie formularza elektronicznego (dostępnego na stronie www.gliwice.eu od 4 czerwca od godz. 8.00 do 25 czerwca do godz. 20.00) lub w formie tradycyjnej – poprzez wypełnienie formularza papierowego. Formularze w wersji papierowej będą dostępne w 21 punktach konsultacyjnych zlokalizowanych w różnych częściach miasta – m.in. w budynkach Urzędu Miejskiego oraz filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej. Tam, po wypełnieniu, będzie je można zostawić. Formularze pobierzemy również w wersji do wydruku ze strony www.gliwice.eu pod hasłem GLIWICKI BUDŻET OBYWATELSKI.

Listy zadań, wraz z opisem i szacunkową wartością, będą dostępne na stronie internetowej www.gliwice.eu pod hasłem GLIWICKI BUDŻET OBYWATELSKI, w „Miejskim Serwisie Informacyjnym – GLIWICE” oraz w punktach konsultacyjnych.

KROK PO KROKU

Każdy mieszkaniec może oddać tylko jeden ważny głos na tylko jedno zadanie. W przypadku głosowania elektronicznego, należy wypełnić formularz, podać wszystkie wymagane dane osobowe, wskazać jedno wybrane zadanie, na które chcemy zagłosować i zatwierdzić formularz przyciskiem „wyślij”. Na podany adres e-mail zostanie przesłany link potwierdzający. Jego otwarcie jest niezbędne do zakończenia głosowania. Z jednego adresu e-mailowego będzie można oddać tylko jeden głos!

W przypadku głosowania tradycyjnego – należy podać wszystkie wymagane dane osobowe, wskazać jedno wybrane zadanie, na które chcemy zagłosować i do 25 czerwca oddać formularz w jednym z 21 punktów konsultacyjnych lub wysłać na adres: Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice (z dopiskiem na kopercie: BUDŻET OBYWATELSKI). Za dzień oddania głosu przyjmuje się datę doręczenia korespondencji przez operatora pocztowego do Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

20 lipca

OGŁOSZENIE WYNIKÓW GŁOSOWANIA

Które propozycje w poszczególnych osiedlach zostaną zrealizowane? Tego dowiemy się 20 lipca. Wyniki wraz z informacją o liczbie głosów oddanych na poszczególne zadania, liczbie głosów nieważnych i przyczynach ich nieważności zostaną opublikowane na www.gliwice.eu w zakładce GLIWICKI BUDŻET OBYWATELSKI oraz w „MSI – GLIWICE”.

Do wykonania zostaną skierowane zadania, które na osiedlowej liście zadań uzyskały największą liczbę głosów i zmieszczą się w limicie finansowania przyznanym dla osiedla. Wybrane przez mieszkańców przedsięwzięcia zostaną zrealizowane w 2019 r., jeżeli na osiedlową listę zadań zagłosowało nie mniej mieszkańców, niż minimalna liczba głosów określona dla danego osiedla.

BONUS ZA AKTYWNOŚĆ: Środki niewykorzystane w poszczególnych osiedlach zostaną zsumowane i rozdzielone pomiędzy osiedla, w których został przekroczony próg dla aktywnych. Wymagane progi dla poszczególnych osiedli zostały przedstawione na grafice poniżej (dostępne są również na stronie www.gliwice.eu w zakładce GLIWICKI BUDŻET OBYWATELSKI).

IV kwartał 2018 r.

EWALUACJA PROJEKTU BUDŻETU OBYWATELSKIEGO

W tym czasie Dyrektor UM uzgodni tryb i terminy prac nad procedurą konsultacji społecznych w sprawie realizacji zadań jednorocznych na kolejny rok. Harmonogram prac zostanie podany do publicznej wiadomości.

Szczegółowe informacje o zasadach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego znajdują się w na www.gliwice.eu w zakładce GLIWICKI BUDŻET OBYWATELSKI.

WYKAZ PUNKTÓW KONSULTACYJNYCH

  1. Urząd Miejski, Biuro Podawcze, ul. Zwycięstwa 21 (wejście od ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego)
  2. Urząd Miejski, Informacja Główna, ul. Zwycięstwa 21 (wejście od ul. Zwycięstwa )
  3. Filia Urzędu Miejskiego, Biuro Podawcze, ul. Jasna 31A
  4. Biblioteka Centralna, ul. Kościuszki 17
  5. Filia nr 5, ul. Perkoza 12
  6. Filia nr 6, ul. Sieronia 17
  7. Filia nr 7, ul. Junaków 4
  8. Filia nr 9, ul. Czwartaków 18
  9. Filia nr 11, ul. Bł. Czesława 24
  10. Filia nr 13, ul. Paderewskiego 56
  11. Filia nr 15, ul. Piastowska 3
  12. Filia nr 16, ul. Przedwiośnie 2
  13. Filia nr 17, ul. Spółdzielcza 33a
  14. Filia nr 20, ul. Bernardyńska 2
  15. Filia nr 21, ul. Syriusza 30
  16. Filia nr 22, ul. Spacerowa 6
  17. Filia nr 23, ul. Sopocka 2
  18. Filia nr 24, ul. Architektów 109
  19. Filia nr 25, pl. Jaśminu 20
  20. Filia nr 30, ul. Partyzantów 25
  21. BIBLIOFORUM, ul. Lipowa 1 (CH Forum)

Harmonogram realizacji procedury Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego w 2018 r.

  • do 28 maja – ogłoszenie wyników procedury odwoławczej;
  • 4 do 25 czerwca – głosowanie na zadania z osiedlowych list zadań;
  • 26 czerwca do 19 lipca – ustalanie wyników głosowania;
  • 20 lipca – ogłoszenie wyników głosowania;
  • 20 lipca do 28 września – kampania informacyjna dotycząca wyników głosowania;
  • IV kwartał – podsumowanie doświadczeń z 2018 r. i ustalenie założeń na rok kolejny.

Dodaj komentarz

Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.

Kod antyspamowy
Odśwież