- Wchodzenie w interakcję z klientem
Telesprzedaż powinna opierać się na rozmowie, pytaniach i wymianie argumentów. Nie da się niestety sprzedawać skutecznie poprzez wygłaszanie monulogów. Klient, który może być zainteresowany kupnem, tak czy inaczej będzie chciał powiedzieć coś od siebie, poznać korzyść i wadę produktu. Dobry sprzedawca zareaguje w odpowiedni sposób i stanie się partnerem, a nie robotem automatycznie wygłaszającym swoje kwestie ze skryptu.
- Działanie zgodnie z planem
Każda firma call center jak http://www.ideacc.pl, która chce osiągnąć cel, ma plan działania stworzony pod kątem potrzeb indywidualnego klienta. Podobnie jest z dobrym sprzedawcą – telesprzedaż wymaga bardzo często spontaniczności i kreatywności, ale gdzieś z tyłu głowy zawsze muszą znajdować się wytyczne, jakimi należy kierować się podczas rozmowy telefonicznej. Bez planu łatwo pogubić się w natłoku informacji i pytań klienta, a to może doprowadzić do tego, że sprzedaż przez telefon będzie nieudana.
- Odpowiednie ukazywanie korzyści
Dobry sprzedawca wie, jak z małej korzyści stworzyć największą zaletę produktu. Wszystko zależy od odpowiedniego przedstawienia danej cechy, zwizualizowania jej i dostosowania do potrzeb klienta. Korzyść zawsze dużo bardziej działa na wyobraźnię klienta niż cecha produktu, dlatego zamiast powiedzieć tylko o tym, że telewizor ma ekran ulED, warto też wyjaśnić co to oznacza dla klienta i jakie niesie za sobą korzyści.
- Precyzyjne formułowanie myśli
Ten punkt wiąże się pośrednio z poprzednim, jednak chodzi w nim przede wszystkim o jasne, zrozumiałe dla klienta i szczegółowe wypowiedzi. Sprzedaż przez telefon jest o tyle specyficzna, że klient nie może przeczytać np. cech produktu czy jego parametrów. Dlatego sprzedawca musi przedstawić mu wszystko jak najdokładniej i tak, aby wszystko dla klienta było jasne. Zrozumienie intencji sprzedawcy i odpowiednie poznanie produktu jest kluczem do tego, aby telesprzedaż była skuteczna.
- Automotywacja i odpowiedni nastrój
Praca w callcenter nie kojarzy się wielu osobom najlepiej, tymczasem może być ciekawa, satysfakcjonująca i przyjemna. Wszystko zależy tylko od podejścia samego sprzedawcy, który potrafiąc utrzymać dobry nastrój również w trudnych sytuacjach i mieć umiejętność motywowania samego siebie, z pewnością prędzej czy później osiągnie dobre wyniki. Dobry nastrój jest też bardzo mocno wyczuwalny przez słuchawkę i klient z łatwością rozpozna czy sprzedawca lubi swoją pracę, czy przyszedł do biura jak na skazanie. To czynnik, który wyróżnia dobrych sprzedawców od tych, którzy nigdy nie będą osiągać odpowiednich wyników.
- Odpowiednie przygotowanie do pracy
Każda osoba, której celem jest efektywna sprzedaż przez telefon, posiada swoje rytuały przed rozpoczęciem pracy i ma różne spojrzenie na to, jak powinno wyglądać jej stanowisko. Najważniejsze jest jednak właściwe nastawienie, dobra atmosfera w zespule i świadomość tego, że lubi się swoją pracę. Takie podejście sprawi, że prędzej czy później telesprzedaż będzie efektywna – zarówno dla sprzedawcy, jak i firmy call center.
Sprzedaż przez telefon – czy każdy może się tym zajmować?
Oczywiście nie. Nie wszyscy posiadamy predyspozycje do skutecznego zawierania transakcji z klientami i nie każdy z nas znajdzie odpowiednią motywację, by każdego dnia prowadzić rozmowy z wieloma osobami. Dlatego też każda firma call center, która chce osiągnąć sukces, musi prowadzić przemyślaną rekrutację i zwracać uwagę na predyspozycje oraz możliwości swoich pracowników. Tylko w ten sposób możliwe jest spełnianie oczekiwań klientów i oferowanie wysokiej jakości usług call center.