• Wchodzenie w interakcję z klientem

Telesprzedaż powinna opierać się na rozmowie, pytaniach i wymianie argumentów. Nie da się niestety sprzedawać skutecznie poprzez wygłaszanie monulogów. Klient, który może być zainteresowany kupnem, tak czy inaczej będzie chciał powiedzieć coś od siebie, poznać korzyść i wadę produktu. Dobry sprzedawca zareaguje w odpowiedni sposób i stanie się partnerem, a nie robotem automatycznie wygłaszającym swoje kwestie ze skryptu.

  • Działanie zgodnie z planem

Każda firma call center jak http://www.ideacc.pl, która chce osiągnąć cel, ma plan działania stworzony pod kątem potrzeb indywidualnego klienta. Podobnie jest z dobrym sprzedawcą – telesprzedaż wymaga bardzo często spontaniczności i kreatywności, ale gdzieś z tyłu głowy zawsze muszą znajdować się wytyczne, jakimi należy kierować się podczas rozmowy telefonicznej. Bez planu łatwo pogubić się w natłoku informacji i pytań klienta, a to może doprowadzić do tego, że sprzedaż przez telefon będzie nieudana.

  • Odpowiednie ukazywanie korzyści

Dobry sprzedawca wie, jak z małej korzyści stworzyć największą zaletę produktu. Wszystko zależy od odpowiedniego przedstawienia danej cechy, zwizualizowania jej i dostosowania do potrzeb klienta. Korzyść zawsze dużo bardziej działa na wyobraźnię klienta niż cecha produktu, dlatego zamiast powiedzieć tylko o tym, że telewizor ma ekran ulED, warto też wyjaśnić co to oznacza dla klienta i jakie niesie za sobą korzyści.

  • Precyzyjne formułowanie myśli

Ten punkt wiąże się pośrednio z poprzednim, jednak chodzi w nim przede wszystkim o jasne, zrozumiałe dla klienta i szczegółowe wypowiedzi. Sprzedaż przez telefon jest o tyle specyficzna, że klient nie może przeczytać np. cech produktu czy jego parametrów. Dlatego sprzedawca musi przedstawić mu wszystko jak najdokładniej i tak, aby wszystko dla klienta było jasne. Zrozumienie intencji sprzedawcy i odpowiednie poznanie produktu jest kluczem do tego, aby telesprzedaż była skuteczna.

  • Automotywacja i odpowiedni nastrój

Praca w callcenter nie kojarzy się wielu osobom najlepiej, tymczasem może być ciekawa, satysfakcjonująca i przyjemna. Wszystko zależy tylko od podejścia samego sprzedawcy, który potrafiąc utrzymać dobry nastrój również w trudnych sytuacjach i mieć umiejętność motywowania samego siebie, z pewnością prędzej czy później osiągnie dobre wyniki. Dobry nastrój jest też bardzo mocno wyczuwalny przez słuchawkę i klient z łatwością rozpozna czy sprzedawca lubi swoją pracę, czy przyszedł do biura jak na skazanie. To czynnik, który wyróżnia dobrych sprzedawców od tych, którzy nigdy nie będą osiągać odpowiednich wyników.

sprzedaż telefoniczna call page

  • Odpowiednie przygotowanie do pracy

Każda osoba, której celem jest efektywna sprzedaż przez telefon, posiada swoje rytuały przed rozpoczęciem pracy i ma różne spojrzenie na to, jak powinno wyglądać jej stanowisko. Najważniejsze jest jednak właściwe nastawienie, dobra atmosfera w zespule i świadomość tego, że lubi się swoją pracę. Takie podejście sprawi, że prędzej czy później telesprzedaż będzie efektywna – zarówno dla sprzedawcy, jak i firmy call center.

Sprzedaż przez telefon – czy każdy może się tym zajmować?

Oczywiście nie. Nie wszyscy posiadamy predyspozycje do skutecznego zawierania transakcji z klientami i nie każdy z nas znajdzie odpowiednią motywację, by każdego dnia prowadzić rozmowy z wieloma osobami. Dlatego też każda firma call center, która chce osiągnąć sukces, musi prowadzić przemyślaną rekrutację i zwracać uwagę na predyspozycje oraz możliwości swoich pracowników. Tylko w ten sposób możliwe jest spełnianie oczekiwań klientów i oferowanie wysokiej jakości usług call center.