Chęć skorzystania z tradycyjnej telefonii stacjonarnej w firmie generuje ogrom kosztów – nie tylko tych związanych z zakupem sprzętu, ale również prac remontowych (np. wiercenie dziur w ścianach, celem zrobienia przejścia dla kabli) czy stworzenia centrali telefonicznej (serwerowni). Dlatego też w sytuacji, gdy chcesz poprawić komunikację w swojej firmie i interesują Cię telefony – postaw nie na tradycję, ale to, co oferuje Ci XXI wiek. Najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem będzie wirtualna centrala telefoniczna.

Wirtualna centrala – czym jest?

Wirtualna centrala to rozwiązanie, które oferują niektórzy operatorzy, zapewniając możliwość korzystania z telefonów VOIP w chmurze, a więc bez konieczności tworzenia klasycznych centrali i podłączania specjalistycznego osprzętu. Powoduje to, że połączenia mogą być wykonywane za pośrednictwem Internetu, a firma może stworzyć tyle wewnętrznych numerów, ile jest jej potrzebne do realizowania celów biznesowych.

Centrala PBX to rozwiązanie skierowane zarówno do małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw, zapewniające nie tylko wewnętrzne numery i oczywiście możliwość komunikacji (odbieranie i wykonywanie połączeń – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa), ale również dające bardzo wiele innych, dodatkowych możliwości. Dzięki nim nie tylko poprawisz jakość komunikacji w swojej firmie, ale również zyskasz większe szanse na jej rozwój – na wielu płaszczyznach.

Jakie możliwości daje wirtualna centrala telefoniczna?

Możliwości, jakie daje centrala IP PBX jest bardzo dużo i są one dostosowane do potrzeb każdego przedsiębiorstwa. Największą możliwością jest oczywiście możliwość odbierania i wykonywania połączeń w chmurze, jednak – jak pokazuje praktyka – to podstawowa korzyść, za którą idzie wiele innych, równie interesujących. Czy wiesz, że korzystając z wirtualnej centrali, masz np. możliwość skorzystania z profesjonalnego call center (oczywiście w chmurze) i co za tym idzie – zwiększenia jakości obsługi klienta? Możesz również korzystać z wirtualnych faxów, które okazują się sprawniejsze i bardziej skuteczne od tych tradycyjnych!

Czym jest wirtualna centrala i do czego przyda się firmie?

Zyskujesz przy tym całą masę możliwości, jakie dają telefony VOIP – rozwiązania, które łączą w sobie tradycyjną telefonię stacjonarną oraz możliwości, jakie daje Internet. Korzystasz więc z nowoczesnych telefonów, które pozwalają Ci przekierowywać połączenia, nagrywać je, a nawet dodawać do kolejki – zgodnie z priorytetami. Możesz również organizować konferencje głosowe, włączyć dialer telefoniczny, a także wygenerować billingi online. Wszystko to bardzo prosto i bez konieczności kontaktowania się z operatorem.

Wirtualna centrala to ogrom korzyści!

Oczywiście wszystkie te możliwości, które wymieniliśmy wyżej, to jedynie część tego, co jest Ci oferowane. Wszystkie te funkcje i rozwiązania mają ogromny wpływ na korzyści, jakie zyskujesz. Należą do nich przede wszystkim:

  • możliwość znacznego zaoszczędzenia pieniędzy – telefonia internetowa jest dużo mniej kosztowna niż ta tradycyjna, a dodatkowo centrala IP znajduje się w chmurze, więc ograniczasz koszty jej wdrożenia,
  • najniższa stawka za połączenia i nie powinno to dziwić – w końcu rozmowy odbywają się za pośrednictwem łącza internetowego,
  • możliwość korzystania z usług centrali z każdego miejsca na świecie, nie tylko z firmowego biura,
  • możliwość skonfigurowania usługi w taki sposób, aby telefony VOIP służyły Ci właściwie przez cały okres współpracy z operatorem – Ty wybierasz, z jakich opcji chcesz skorzystać, a z jakich niekoniecznie,
  • łatwość dopasowania najlepszego rozwiązania do wielkości firmy i Twoich indywidualnych potrzeb.

Wszystko to sprawia, że wirtualna centrala IP PBX jest rozwiązaniem coraz chętniej wybieranym przez przedsiębiorców. Zapewnia wiele możliwości, jest prosta w konfiguracji i łatwo dostosować ją do określonych potrzeb. A co najważniejsze – daje możliwość znacznego zaoszczędzenia pieniędzy, szczególnie w porównaniu do tworzenia własnej centrali i korzystania z tradycyjnych usług operatorów telefonicznych w Polsce.