Jeśli Twoja firma nie pojawia się na pierwszej stronie wyszukiwania w Google, Bing czy Yahoo, potencjalni klienci mogą nawet nie wiedzieć, że Twoja firma istnieje. Widoczność w Internecie jest niezwykle istotna. Pozwala zwiększyć liczbę odwiedzin na Twojej stronie, co wpływa na świadomość marki, sprzedaż i zyski.

Jeśli brakuje Ci czasu i wiedzy technicznej, aby poprawić pozycję w wyszukiwarkach, skorzystaj z profesjonalnej agencji SEO. Rozważając potencjalną agencję SEO, zadaj kilka podstawowych pytań.

Jak sprawdzić, czy działania agencji są skuteczne?

Jeśli chcesz sprawdzić, czy działania danej agencji SEO są skuteczne, poproś o krótką listą obecnych i byłych klientów. W ten sposób możesz łatwiej ocenić skuteczność agencji, a także zweryfikować konkretne kampanie SEO. Być może klienci nie przekażą nam konkretnych danych analitycznych, ale przynajmniej powinni powiedzieć, czy zauważyli pozytywny wpływ na ich pozycję w rankingu wyszukiwania. Optymalizacja stron może uwzględnić różne bezpośrednie efekty agencji SEO, zwłaszcza konwersję i liczbę pozyskanych odbiorców.

Istnieje kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę przy wybieraniu agencji. Jednym z nich jest cena. Pamiętaj, że tanio nie oznacza od razu źle. Dobra agencja może zaproponować tanie i efektywne działania.

Wyszukiwarka Google - cenne źródło pozyskiwania klientów

Wyszukiwarka Google może być cennym źródłem pozyskania klientów. Omijaj agencje SEO, które nie będą mogły swobodnie porozmawiać o swoich metodach pracy. Profesjonalna agencja SEO powinna jasno wyjaśnić wykorzystywane strategie do poprawy pozycji firmy w rankingu wyszukiwania. Powinna też realistycznie oszacować, ile czasu jest potrzebne do osiągnięcia określonych celów kampanii SEO.

Upewnij się, że propozycja agencji SEO zawiera wstępną ocenę techniczną Twojej witryny. Oferta powinna obejmować ewentualne problemy, które należałoby rozwiązać, aby poprawić pozycję. Może wskazywać uszkodzone linki i podstawowe błędy. Agencja SEO powinna też zaoferować optymalizację strony. Profesjonalne działania sprawią, że Twoja witryna będzie zoptymalizowana i przyjazna, jak to tylko możliwe. Skoncentrują się na poprawie adresu URL stron internetowych, podstron i wewnętrznej struktury linków. Link building jest niezwykle ważnym elementem w pozycjonowaniu. Specjaliści skupią się ponadto na tworzeniu właściwych tytułów artykułów, nagłówków i znaczników HTML. Warto później przeprowadzić audyty SEO. Pozwalają sprawdzić, czy wszystkie działania były właściwe.

Zapytaj także agencję, czy może zaoferować dodatkowe usługi. Sprawdź, czy może zwiększyć popularność opublikowanych artykułów, np. za pośrednictwem blogów, mediów społecznościowych i informacji prasowych. Zapytaj, w jaki sposób przeprowadza linkowanie.

Czy stosujesz dobre praktyki SEO w Internecie?

Z pewnością szukasz agencji, która ściśle przestrzega rekomendacji Google odnośnie SEO. Pozycjonowanie stron Poznań nie powinno stosować żadnych nielegalnych praktyk. Przede wszystkim dobra agencja nie powinna prowadzić działań, skupiających się na automatycznym generowaniu spamerskich treści, dodawaniu fałszywego ukrytego tekstu i sztucznych linków. Jeśli wybierzesz agencję, która nie stosuje się do tych wytycznych, ryzykujesz, że może zostać zdegradowana do wyjątkowo niskiej pozycji w rankingu wyszukiwania lub całkowicie zablokowana przez Google.

O co warto zapytać agencję do pozycjonowania stron w Poznaniu?

Bing i Yahoo również publikują najlepsze praktyki dla pozycjonerów. Agencje SEO powinny ich przestrzegać i to potwierdzić.

Oferta agencji - kiedy warto zrezygnować?

Chociaż niemożliwe jest zagwarantowanie pierwszej pozycji w rankingu w dowolnej wyszukiwarce, nieetyczne agencje SEO twierdzą, że jest to możliwe. Jeśli nie wiesz, czy agencja jest profesjonalna, ranking firm pozycjonujących może być niezwykle przydatny.

Czy masz profesjonalne doświadczenie?

Pojawienie się w lokalnych wyszukiwaniach jest szczególnie ważne dla małej firmy, które próbują przyciągnąć klientów znajdujących się w pobliżu. Poszukaj agencji, która ma doświadczenie w tym aspekcie. Może oferować usługi dla klientów z różnych miast, takich jak Warszawa, Kraków i Poznań.

Jeśli Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem lokalnego SEO, powinna się pojawić we właściwym miejscu w wyszukiwarce, gdy klient wpisze właściwe słowo kluczowe. Aby to osiągnąć agencja SEO powinna dodać miasto, w którym zlokalizowane jest Twoja firma w title description i meta tagach.