Office headphones przeszłość, przyszłość, teraźniejszość

3 min czytania
Office headphones  przeszłość, przyszłość, teraźniejszość

Niezliczoną ilość korzyści czerpią wszyscy użytkownicy słuchawek. Szczególnie kiedy stają się one niezbędnym narzędziem pracy. Nie od dziś urządzenie to, cieszy się ogromną popularnością wśród pracowników firm telemarketingowych, call center, czy też wszelkiego rodzaju biur obsługi klienta. Nie jest to rozwiązanie w żaden sposób nowatorskie, ponieważ wykorzystywane jest już od wielu lat, natomiast stale rozwija się jego możliwości.

Chociaż współczesne office headphones już nie do końca przypominają, te które wykorzystywano dawniej, faktem jest, że minęło już kilkadziesiąt lat, od kiedy ludzkość odkryła urządzenie tego typu. Obecnie funkcjonowanie wielu firm bez słuchawek, w ogóle nie mogłoby się odbywać, a i w przyszłości nie przewiduje się, by miało się to diametralnie zmienić. Możliwością jest oczywiście stałe udoskonalanie aktualnych funkcjonalności oraz sukcesywne wprowadzanie nowych. Te modele, które aktualnie jesteśmy w stanie znaleźć na rynku, potrafią przynieść pracownikowi wiele wymiernych korzyści.

Dostosowywanie warunków panujących w pracy do możliwości psychofizycznych człowieka, jest ostatnimi czasy normą, praktycznie jeżeli chodzi o wszystkie możliwe branże. Pracodawcy są już doskonale świadomi, że aby móc wymagać od swoich podwładnych skuteczności i efektywnych działań, należy zapewnić im należyty komfort i wygodę.

Nie inaczej jest jeżeli chodzi o office headphones. Należy pamiętać, że jest to urządzenie, które pracownik często musi mieć założone na głowie przez cały dzień. Powszechnie wiadome jest, czym może skończyć się wielogodzinne używanie nieodpowiednich słuchawek. Pracownik, narażony jest przede wszystkim na trwałe uszkodzenia słuchu, dolegliwości bólowe głowy oraz uszu, a przy zbyt dużej wadze urządzenia, nawet szyi i kręgosłupa.

Jeżeli wykorzystywany jest sprzęt od renomowanego producenta, który w swojej ofercie ma produkty wyłącznie najwyższej jakości, użytkownik ma zagwarantowaną komfortową pracę, przy jednoczesnym bezpieczeństwie.

Odpowiednie odizolowanie od otoczenia

Każdy pracownik call center byłby w stanie potwierdzić, jak bardzo rozpraszający w pracy potrafi być panujący wokół hałas. Rozmowy jakie prowadzą telemarketerzy nie należą do najłatwiejszych. Często są to konwersacje nastawione na sprzedaż, a wtedy wymaga się zastosowania odpowiednich technik, które pod wpływem bodźców z zewnątrz nie będą wystarczająco skuteczne.

Dzięki temu, że office headphones bardzo często zaopatrzone są w systemy aktywnej redukcji hałasów i szumów, użytkownik może bezproblemowo skoncentrować się na wypełnianiu swoich obowiązków, będąc kompletnie odseparowanym od tego co dzieje się w najbliższym otoczeniu.

W tej kwestii, ważną rolę odgrywa też konstrukcja słuchawek, bowiem nie tylko systemy redukcji hałasów są w stanie zapewnić skuteczne wygłuszenie. Warto zwrócić też uwagę na słuchawki, które określane są mianem zamkniętych. Oznacza to, że ich budowa zakłada kompletne domknięcie nausznikami uszu użytkownika, przy należytym ucisku. W wyniku tego, osoba nie jest w stanie usłyszeć tego co dzieje się wokół, zatem wszelkie rozmowy współpracowników i szum wydawany przez działające urządzenia, jest kompletnie niesłyszalny. Jednym minusem tego rozwiązania, jest dość spora inwazyjność, oraz kiepska wentylacja dla uszu, ponieważ obowiązkiem jest robienie sobie przerw.

Dodatkowe funkcjonalności

Wszystko co office headphones posiadają ponad standardowe wyposażenie, stanowi nie zawsze potrzebny, aczkolwiek mile widziany przez pracowników dodatek. Często po zmianie sprzętu na taki, które konkretnej funkcji nie posiada, daje o sobie znać przyzwyczajenie i automatyzmy, a jak widomo nie warto hamować swojego rozwoju i schodzić niżej ze skutecznością swojej pracy.

Producenci wciąż testują coraz to ciekawsze innowacje. Ostatnimi czasy bardzo głośno jest o wykorzystywaniu asystentów głosowych, a wydaje się, że może to doskonale współpracować z zestawami słuchawkowymi, które zyskałyby kolejną usprawniającą funkcję.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

gliwiceonline_kf