Już od dawna wiadomo, że Facebook wraz z pozostałymi, dużymi serwisami społecznościowymi takimi jak Instagram i LinkedIn stanowi standard w prowadzeniu efektywnego marketingu internetowego, chociaż na początku eksperci twierdzili, że to tylko chwilowa moda. Okazało się zupełnie inaczej i teraz trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek firmę, która mogłaby odnieść sukces w internecie bez udziału tych portali. Wiele firm będzie się obecnie zmagać z sytuacją kryzysową na rynku, dlatego też agencje takie jak https://kryzysowy.marketing wychodzą im naprzeciw oferując specjalistyczne usługi z zakresu nie tylko social media. Jeśli mimo wszystko wciąż jesteś nieprzekonany do siły trójki tych serwisów internetowych to ten artykuł wskaże główne zalety posiadania profilu firmowego w każdym z tych portali.

Zalety posiadania strony firmowej w social media

Stały kontakt

Serwisy typu social media zapewniają możliwość prowadzenia stałego kontaktu z zainteresowanymi osobami, które obserwują profil lub udzielają się w komentarzach, dlatego też prowadzenie fanpage jest tak istotne. Kontakt poprzez serwis społecznościowy jest łatwy i przyjemny. Nie wymaga żmudnego wyszukiwania adresu e-mail, logowania się na swoją skrzynkę pocztową, ani też dzwonienia pod wybrany numer. Wystarczy jedynie kliknąć w przycisk wysłania wiadomości i skonstruować odpowiedni tekst z zapytaniem, aby po pewnym czasie otrzymać szczegółową odpowiedź. Firmy przywiązują dużą wagę do tego, aby komunikacja w takim serwisie była szybka.

Budowa marki i wizerunku firmy

Przeglądając znane marki na Facebooku czy też innych serwisach społecznościowych nie sposób odnieść wrażenia, że nie skupiają się wyłącznie na promowaniu własnych produktów, ale budują swój wizerunek jako firmy przyjaznej klientowi. Na Facebooku można sobie pozwolić na większą dowolność w zamieszczaniu treści, pozwolić, aby posty były bardziej rozrywkowe – pozwala to na zmniejszenie dystansu między użytkownikiem, a firmą oraz budowę zaufania. Patrząc natomiast na prowadzenie LinkedIn musimy zwrócić uwagę na umieszczanie postów związanych z ciekawostkami branżowymi i wiadomości o tym co dzieje się w firmie i jej obrębie pozwala również w pewien sposób stwarzać wrażenie otwartości.

Lepsza i skuteczniejsza reklama

Nie sposób porównać płatnej promocji w serwisach społecznościowych do reklamy za pomocą tradycyjnych mediów takich jak telewizja, radio czy gazety. W przypadku serwisu społecznościowego trafienie do odpowiedniej grupy odbiorców jest znacznie łatwiejsze, ponieważ same serwisy umożliwiają zaawansowane spersonalizowanie grupy odbiorców. Dzięki temu każda reklama może trafić tylko i wyłącznie do osób według odpowiednich parametrów takich jak na przykład wiek, miejscowość, płeć, zainteresowania. Co za tym idzie – pozwala zwiększyć efektywność sprzedaży produktów lub usług, bo dość często zdarza się, że reklama w tradycyjnych mediach trafia do zbyt szerokiego grona odbiorców, powodując większe koszty i mniejszą efektywność.