Jak content marketing może być przydatny dla twojej firmy

Marketing treści, czyli content marketing to trend w nowoczesnej formie reklamy w internecie. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – użytkownicy portali są znudzeni nachalnymi reklamami i jeśli mamy do nich efektywnie dotrzeć trzeba postawić na coś zupełnie innego.

Content marketing to ogólne określenie na tworzenie interesujących, unikalnych i ciekawych tekstów, które mają wzbudzić zainteresowanie określonych odbiorców. Mogą to być wszelkiego rodzaju poradniki, artykuły sponsorowane, a nawet całe książki w formie elektronicznej, tzw. ebooki. Dużą popularnością cieszą się również artykuły eksperckie, gdzie przygotowaniem danego artykuły zajmuje się osoba, która jest ekspertem w danej dziedzinie. Niezależnie jednak od tego czy zależy nam na zwykłym tekście sponsorowanym czy może poradniku dla osób szukających wiedzy w konkretnej dziedzinie warto znaleźć firmę, która podchodzi do tych kwestii kompleksowo, zajmując się nie tylko stworzeniem odpowiednich artykułów, ale również publikacją na wielu poczytnych portalach. Ofertę firmy możesz sprawdzić pod adresem https://48media.pl

Chociaż sposobów osiągnięcia sukcesu w content marketingu jest wiele, to warto wiedzieć, że spełnia on również inną funkcję. Jest to bardzo istotna kwestia, a dotyczy mocy pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google. Już od długiego czasu Google zwraca uwagę na to gdzie pojawiają się linki do danej strony i pod tym kątem mocniejsze znaczenie ma to, że dany link znajduje się w poczytnej i często odwiedzanej przez użytkowników treści. Powoli w zapomnienie odchodzą więc typowe katalogi stron, gdzie można zamieścić zaledwie ułamek tego co oferuje content marketing w formie na przykład tekstu sponsorowanego. Jeśli taki tekst trafi na podatny grunt, a więc dużo osób na niego trafi, skomentuje i udostępni znajomym to będzie to stanowić kolejny argument za tym, że jest to świetna forma promocji.

Content marketing przynosi bardzo wymierne korzyści. Zwłaszcza dzisiaj, gdzie rynek znalazł się w sytuacji kryzysowej i firmy mają znacznie ograniczony dostęp do klientów (pomoc w takich sytuacjach świadczą specjalistyczne firmy jak https://kryzysowy.marketing). Klienci, którzy trafiają na ofertę firmy w postaci interesującego poradnika lub tekstu sponsorowanego, który spełnia ich oczekiwania oraz pozwala znaleźć odpowiedzi na wiele ważnych pytań, mogą stać się zdecydowanie bardziej lojalnymi klientami. To samo dotyczy treści związanych z konkretnymi produktami – różnego rodzaju recenzje, teksty mające na celu promocję konkretnych produktów są tym czego najczęściej szukają użytkownicy przed zakupem. Jeśli więc taki potencjalny klient poszukując tego typu treści natrafi na taki artykuł to z pewnością będzie mieć to odzwierciedlenie w lepszej sprzedaży.