Z uwagi na ogłoszony 20 marca stan epidemii w Polsce informujemy, że ulega zmianie tryb obsługi klientów oraz załatwiania spraw w Wydział Komunikacji Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
Prosimy o zapoznanie się z procedurami załatwiania następujących spraw :
- odbiór dowodu rejestracyjnego
- rejestracja pojazdu fabrycznie nowego lub sprowadzonego z zagranicy
- złożenie wniosku o wydanie prawa jazdy
- złożenie wniosku o wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego oraz zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów
Procedura odbioru dowodu rejestracyjnego:
- Wrzuć pozwolenie czasowe wraz z wnioskiem do pojemnika w Urzędzie Miejskim od strony ul. Wyszyńskiego, opisanej „WYDZIAŁ KOMUNIKACJI"
- Oczekuj na kontakt telefoniczny ze strony pracownika Wydziału – ze względów bezpieczeństwa może to potrwać kilka dni. Zostaniesz poinformowany gdzie i kiedy odebrać dowód rejestracyjny.
- Zgłoś się wyznaczonego dnia z dowodem osobistym.
Uwaga! W przypadku braku wskazania numeru telefonu kontaktowego, dowód rejestracyjny zostanie przesłany listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Procedura rejestracji pojazdu fabrycznie nowego lub sprowadzonego z zagranicy:
- Wrzuć oryginały wymaganych dokumentów wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty oraz wypełnionym wnioskiem do pojemnika w Urzędzie Miejskim od strony ul. Wyszyńskiego, opisanej „WYDZIAŁ KOMUNIKACJI"
- Oczekuj na kontakt telefoniczny ze strony pracownika Wydziału – ze względów bezpieczeństwa może to potrwać do kilku dni. Zostaniesz poinformowany gdzie i kiedy odebrać tablice rejestracyjne, pozwolenie czasowe oraz pozostałe dokumenty.
- Zgłoś się wyznaczonego dnia z dowodem osobistym.
Informacja o wymaganych do rejestracji pojazdu dokumentach znajduje się pod następującymi adresami:
- Rejestracja pojazdu fabrycznie nowego
https://bip.gliwice.eu/strona=50,60,10
- Rejestracja pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicy
https://bip.gliwice.eu/strona=50,88,10
Pamiętaj – pojazd fabrycznie nowy musi mieć ubezpieczenie OC wykupione najpóźniej w dniu rejestracji (w razie wątpliwości skontaktuj się z towarzystwem ubezpieczeniowym).
INFORMACJA TELEFONICZNA W SPRAWIE REJESTRACJI POJAZDÓW :
- UL. ZWYCIĘSTWA 21 (32) 238-54-85, (32) 238-54-96, (32) 239-13-29, (32) 238-54-03, (32) 238-56-90
- UL. JASNA 31A (32) 338-64-57, (32) 338-64-58, (32) 338-64-59
Procedura złożenia wniosku o wydanie prawa jazdy:
- Wrzuć oryginały wymaganych dokumentów wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty, zdjęciem oraz wypełnionym wnioskiem
do pojemnika w Urzędzie Miejskim od strony ul. Wyszyńskiego, opisanej „WYDZIAŁ KOMUNIKACJI". Oczekuj na kontakt telefoniczny ze strony pracownika Wydziału – ze względów bezpieczeństwa może to potrwać do kilku dni. Zostaniesz poinformowany gdzie i kiedy odebrać prawo jazdy. - Zgłoś się wyznaczonego dnia z dowodem osobistym.
Wykaz wymaganych dokumentów, w zależności od rodzaju sprawy, znajduje się na stronie internetowej pod linkiem:
https://bip.gliwice.eu/strona=50,0,32
INFORMACJA TELEFONICZNA W SPRAWIE PRAWA JAZDY :
- UL. ZWYCIĘSTWA 21 (32) 239-11-95, (32) 239-11-81
Procedura złożenia wniosku o wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego oraz zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów :
- Wrzuć oryginały wymaganych dokumentów wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty, zdjęciem oraz wypełnionym wnioskiem
do pojemnika w Urzędzie Miejskim od strony ul. Wyszyńskiego, opisanej „WYDZIAŁ KOMUNIKACJI". Oczekuj na kontakt telefoniczny ze strony pracownika Wydziału – ze względów bezpieczeństwa może to potrwać do kilku dni. Zostaniesz poinformowany gdzie i kiedy odebrać dokumenty. - Zgłoś się wyznaczonego dnia z dowodem osobistym.
Wykaz wymaganych dokumentów, w zależności od rodzaju sprawy, znajduje się na stronie internetowej pod linkiem:
https://bip.gliwice.eu/strona=50,0,30
INFORMACJA TELEFONICZNA W SPRAWIE TRANSPORTU I DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ:
- UL. ZWYCIĘSTWA 21 ( 32) 239-11-72, (32) 239-12-67, (32) 238-54-94, (32) 238-56-72