Ze znanym logo łatwiej o klientów

Franczyza to prowadzenie własnego biznesu pod szyldem innej, zwykle znanej i wypromowanej już marki, która odniosła sukces. To może być ciekawa propozycja dla tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z własnym interesem. Oczywiście nikt nie pozwala korzystać ze swojej firmy za darmo. Trzeba za to zapłacić.

Zwykle opłaty mają dwustopniowy charakter. Po pierwsze za samo skorzystanie z franczyzy trzeba jednorazowo wydać jakąś sumę. Potem oczywiście co miesiąc wymagany jest również pewna opłata.

Mimo takich warunków branża franczyzowa z roku na rok się rozwija, szczególnie w branżach gastronomicznej, spożywczej i odzieżowej. Pewnie dlatego, że współpraca z znaną marką daje franczyzobiorcy duże poczucie bezpieczeństwa, że jego biznes też „wypali”, ponieważ korzysta z gotowego i sprawdzonego już w boju pomysłu. Poza tym ten udzielający franczyzę dzieli się również z tym, który ją otrzymuje swoja wiedzą i doświadczeniem. Oferuje fachowa pomoc i szkolenia dotyczące między innymi wsparcia przy ustalaniu asortymentu, doboru lokalizacji, księgowości, rekrutacji pracowników i wielu innych działań i obowiązków przedsiębiorcy.

Ze znanym logo łatwiej o klientów

Choć za franczyzę trzeba zapłacić, jej plusem je również to, że nie jest to jakiś ogromny kapitał potrzebny zwykle, gdy myśli się o rozkręceniu własnego biznesu. W tym przypadku to zwykle kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Oczywiście zdarzają się także franczyzy za które na samym wstępie trzeba zapłacić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale to nadal suma do zorganizowania, gdy ma się spore perspektywy na udaną działalność gospodarczą. Katalog popularnych firm oferujących franczyzę można znaleźć na stronie https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci - gdzie dostępne są oferty franczyzy.

Franczyzobiorcy w związku z korzystaniem z logo znanej marki nie tylko łatwiej o klientów, ale również w naturalny sposób zyskuje korzyści na kampaniach reklamowych marki. Dzięki franczyzie może również uzyskać lepsze czyli niższe ceny u dostawców i innych kontrahentów, ponieważ franczyzodawca ustala z nimi warunki dla całej sieci. A im większa firma, to lepsza pozycja do uzyskania upustów i obniżek.

Właściciel rozwija markę

Franczyza wiąże się jednak również z pewnymi ograniczeniami dla tego, który z niej korzysta. Ma znacznie ograniczoną samodzielność w prowadzeniu biznesu. Jest ciągle kontrolowany. Raczej nie ma tu miejsca na własne pomysły. Jeżeli je posiada, musi na nie wyrazić zgodę właściciel marki. Z drugiej strony to franczyzobiorca ponosi wszelkie konsekwencje spowodowane błędnymi decyzjami tak zwanej „góry”, które prowadzą na przykład do spadku liczby klientów. Nie można również ukrywać, że szczególnie w pierwszym okresie prowadzenia własnej działalności może mieć kłopoty z uzyskaniem spodziewanego zysku tylko dla siebie.

Natomiast dzięki franczyzie ten, który jej udziela rozwija swoją markę. Zawłaszcza coraz większą część rynku i ogranicza możliwości działania konkurencji. Przy okazji nie musi sam zarządzać rozrastająca się siecią placówek. Na przykład jej personelem. To za niego robi już franczyzobiorca. Choć zawsze istnieje ryzyko, że może okazać się niekompetentny, czy wręcz nieuczciwy, co może negatywnie wpłynąć na wizerunek całej firmy.