Jak zwiększyć zasięg eventu dzięki transmisji online

Dlaczego warto prowadzić transmisje online z eventu? Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania? Jak wykorzystać taką transmisję na długo po evencie? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule!

Nie od dziś wiadomo, że informacje ze świata opierają się na obrazach. Są to obrazy naszych monitorów, telewizorów czy smartfonów. Wszystko ewidentnie wskazuje na to, że nie ma lepszego nośnika informacji niż film wrzucony do sieci. Jeśli więc zależy nam na pozyskaniu jak największej ilości odbiorców, warto zastanowić się nad transmisją na żywo. Może brzmieć to skomplikowanie, jednak są to tylko pozory. Poniżej dowiesz się czym jest live streaming i czy warto go przeprowadzić.

Czym jest live streaming?

Live streaming jest jednym z najnowszych i najlepiej rozwijających się trendów na świecie. Popularne jest zamieszczanie transmisji z na żywo różnego rodzaju eventów w sieci. Bardzo skutecznie został on wykorzystany przez duże firmy czy organizatorów większych wydarzeń. Jednak coraz to więcej zwykłych użytkowników może obecnie korzystać z takiej funkcji. Z roku na rok powstaje jeszcze więcej narzędzi, które pozwalają na nagrywanie oraz sprawne przesyłanie cyfrowych danych do każdej osoby połączonej z siecią.

Można tą technologię wykorzystać również do celów marketingowych. Dzięki niej możemy dotrzeć do maksymalnej liczby odbiorców w czasie rzeczywistym. W ten sposób możemy zwiększyć zasięg odbioru naszych eventów czy akcji promocyjnych. Dodatkowo takie rozwiązanie pozwala na wzmocnienie więzi z widzami, przez co on coraz to częściej zagląda do swojego ulubionego artysty czy innego prowadzącego taką transmisję.

Jak zacząć z live streamingiem?

Jak już wyżej wspominaliśmy, rozpoczęcie transmisji na żywo obecnie nie jest niczym trudnym. Taką opcję udostępnia nam chociażby Facebook. Dużo trudniej jest jednak zorganizować transmisję, która ma faktycznie spotkać się z zainteresowaniem większej grupy odbiorców. Bardzo ważna jest promocja planowanej transmisji. Jeżeli poinformujemy naszych odbiorców odpowiednio przed daną transmisją, możemy mieć pewność, że będzie na niej więcej osób. Dzięki temu nasz kontakt z widzami będzie jeszcze większy, a oni sami poczują się docenieni.

Drugą ważną kwestią jest odpowiednie dopasowanie charakteru wydarzenia do prowadzonej transmisji. Ważne jest to, aby zdecydować czy live stream ma trwać przez cały event czy może ma on tylko pokazywać wybrane fragmenty. Jest to bardzo ważne w przypadku dłuższych wydarzeń, gdzie obecnych jest sporo przerw. Jeśli będziemy streamować przerwę na lunch to wiadomo, że możemy tym zniechęcić naszych widzów.

Live streaming konferencji

Transmitowanie konferencji wiąże się z ogromnymi korzyściami ze strony prowadzącego jak i uczestniczącego. Organizator nie musi bać się o ograniczoną liczbę miejsc na sali. Każdy chętny będzie mógł obejrzeć prezentację czy debatę z każdego miejsca na świecie. Co więcej, skorzystać możemy z udostępnionego czatu, dzięki czemu możemy na bieżąco prowadzić dyskusję z internetowymi uczestnikami.

Dzięki prowadzeniu transmisji na żywo z naszej konferencji, możemy wydłużyć życie takiemu wydarzeniu. W jaki sposób? Na YouTube mamy funkcję zapisania danej transmisji po zakończeniu całego wydarzenia. Zapisuje się nam wtedy film na naszym kanale, który możemy udostępnić na tej platformie. Dostępne są również opcje pocięcia transmisji w taki sposób, aby wyciąć z niej różne przerwy czy nudne momenty. Jest to bardzo przydatne w przypadku prowadzenia szkoleń czy debat.