Na ul. Dzierżona na Trynku został wprowadzony kontraruch dla rowerów. To oznacza, że rowerzyści mogą jechać w kierunku przeciwnym do tego, który obowiązuje inne pojazdy. Zadanie zostało zrealizowane w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego.
Kontraruch umożliwia rowerzystom poruszanie się „pod prąd” i stosowany jest na jezdniach jednokierunkowych z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. W takich miejscach napotkać można tabliczki „nie dotyczy rowerów”. Właśnie zakończono prace przy tworzeniu takiego rozwiązania na ul. Dzierżona, na odcinku od skrzyżowania z ul. Bardowskiego do skrzyżowania z ul. Toruńską. Dzięki niemu rowerzystom łatwiej będzie dostać się do posesji i do centrum miasta, jadąc np. z lotniska. Inwestycja została zrealizowana w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego.
To kolejne tego typu rozwiązanie dla rowerzystów sprzyjające płynnej i bezpiecznej jeździe po Gliwicach. Wcześniej kontraruch zastosowano na ul. Floriańskiej, na 150-metrowym odcinku trasy rowerowej nr 6 i na gliwickiej Starówce. Z kolei na ul. Wybrzeże Wojska Polskiego wykonano kontrapas – pas rowerowy tworzony w jezdni jednokierunkowej z ograniczeniem prędkości do 50 km/h umożliwiający ruch rowerów „pod prąd”. (mf)