Miasto podejmuje działania mające na celu poprawę komunikacji w kluczowych rejonach, w tym na skrzyżowaniach ulic Kozielskiej i Okulickiego oraz Andersa i Okulickiego. W ramach nowej analizy ruchu, rozpoczęto pomiary, które mają na celu zidentyfikowanie rzeczywistych natężeń w tych newralgicznych miejscach.
- Wyzwania komunikacyjne w Gliwicach
- Analiza ruchu i przyszłe koncepcje
- Dotychczasowe działania i ich efekty
Wyzwania komunikacyjne w Gliwicach
Skrzyżowania ulic Kozielskiej i Okulickiego oraz Andersa i Okulickiego, a także rejon ronda im. gen. Andersa, to obszary, które w godzinach szczytu stają się wyjątkowo zatłoczone. Problemy komunikacyjne w tych rejonach są dobrze znane mieszkańcom, którzy codziennie zmagają się z korkami. Aby sprostać tym wyzwaniom, miasto zainicjowało nowe pomiary ruchu, które mają na celu lepsze zrozumienie natężeń komunikacyjnych oraz znalezienie skutecznych rozwiązań. W ramach tych działań, w obszarach objętych analizą zainstalowano skrzynki pomiarowe oraz kamery, które umożliwią zbieranie danych w kluczowych godzinach.
Analiza ruchu i przyszłe koncepcje
Wspomniane pomiary są realizowane przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe DROG-MEN z Rudy Śląskiej, które ma na wykonanie tego zadania 11 miesięcy. Celem jest dokładne zbadanie natężeń ruchu, szczególnie w godzinach szczytu. Na podstawie tych danych zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza, a następnie zaprezentowane zostaną propozycje nowych rozwiązań komunikacyjnych. Rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach, Jadwiga Jagiełło-Stiborska, zaznacza, że koncepcje będą obejmowały co najmniej dwa warianty przebudowy układu drogowego, z uwzględnieniem potrzeb na nadchodzące 10, a nawet 20 lat. Warto podkreślić, że ostateczne rozwiązania mają być zgodne z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Dotychczasowe działania i ich efekty
Już na początku tego roku podjęto pierwsze kroki w celu poprawy komunikacji w omawianym rejonie. Jednym z działań było poszerzenie jezdni w ciągu ulicy Okulickiego, co pozwoliło na wyznaczenie dodatkowego pasa ruchu. Dodatkowo wprowadzono zmiany w organizacji ruchu, które miały na celu usprawnienie przejazdu. Te działania są wstępem do bardziej kompleksowych rozwiązań, które powinny przynieść ulgę kierowcom oraz poprawić komfort podróży. Ostatecznie, gliwicki Zarząd Dróg Miejskich planuje wprowadzić sześć koncepcyjnych rozwiązań, które będą podstawą do dalszego projektowania i budowy nowych dróg oraz rozbudowy istniejących skrzyżowań.
Według informacji z: UM Gliwice