Okres świąteczny wszystkim kojarzy się w dużej mierze z wręczaniem prezentów i bardzo słusznie. Tradycja ta, bardzo sprytnie została zaadaptowana do biznesu, aby realizować cele marketingowe, wizerunkowe oraz sprzedażowe. Nie ma nic złego w tym, że ludzie obdarowują się oryginalnymi upominkami. Dla Public Relations, świąteczny okres to doskonały czas, by wspierać działania poprawy i budowy wizerunku marki.
Święta do idealny czas, by przygotować prezenty firmowe http://mypoland.com.pl/content/35-prezenty-firmowe dla swoich klientów, partnerów biznesowych i pracowników. Jako, że zazwyczaj przerwa świąteczna jest jednocześnie zakończeniem roku pracy, jest to też okazja, by podziękować za całoroczną współpracę.
Odpowiedni czas
Prezenty firmowe o świąteczny charakterze, zdecydowanie różnią się od tych, które można wręczać na co dzień. Pracujący w branży reklamowych gadżetów, do świąt przygotowują się już dużo wcześniej. Oferty świąteczne są już dostępne w połowie okresu wakacyjnego, natomiast najgorętszym czasem jest zdecydowanie wrzesień, do około listopada. W grudniu, najczęściej jest już za późno, ponieważ wszystko jest wyprzedane. Oznacza to, że planując świąteczne prezenty firmowe, należy zająć się tym zdecydowanie wcześniej. Jak się okazuje, im bliżej świąt, tym mniejsza szansa na dostępność atrakcyjnych towarów.
Nie będzie nadużyciem teza, że świąteczne prezenty dla firm to branża, która jest bardzo specyficzna i musi uwzględniać różne gusta. W wielu przypadkach, najistotniejszy jest gust prezesa. Niezależnie od upodobań, podarunki świąteczne dla firm, da się uporządkować w kilka grup:
Ozdoby choinkowe
Wbrew pozorom, ładne choinkowe ozdoby, to dobry pomysł na prezent. Praktycznie każdy w okresie świątecznym, bardzo chętnie przyjmie taki podarunek, nawet jeśli nie ma choinki, to doskonale sprawdzi się jak dodatek na biurko.
Gadżetowy rynek, oferuje chociażby bombki z firmowym nadrukiem, filcowe ozdoby np. bałwany, renifery, gwiazdki itp. Oryginalnym rozwiązaniem są ozdoby drewniane, lub ręcznie robione z surowców naturalnych, jak chociażby gałązki, wiklina czy też owoce. Nie jest to duży koszt, a z pewnością będzie to miły gest, który przypadnie do gustu, zarówno pracownikom, jak i klientom.
Świąteczne kubki
Chociaż mogłoby się to wydawać błahe, kubki i filiżanki z bożonarodzeniowymi motywami, to gadżety, które cieszą się ogromną popularnością. Można byłoby domniemać, że nie jest to nic oryginalnego, natomiast wiele osób wciąż stawia na ceramiczne wyroby, przeznaczone do picia gorących napoi w zimne dni. Tego typu świąteczne zestawy do kawy i herbaty, zyskają szczególnie, kiedy dołączymy do nich np. paczkę oryginalnej herbaty, lub jakiejś ekskluzywnej kawy.
Świąteczne kosze z upominkami i słodyczami
Kosze bogate w różnego rodzaju produkty, to niewątpliwie kosztowne prezenty, jakie można przygotować na święta dla pracowników, czy partnerów biznesowych. Mimo dużej wartości, mogą jednak wprawiać w zakłopotanie obdarowywanych. Należy mieć też na uwadze fakt, że zawartość kosza, często będzie musiała być podzielona między współpracowników. Nie będzie wyglądało to dobrze, kiedy świąteczny kosz, otrzyma wyłącznie jedna osoba, która dzieli biuro z innymi. Warto o tym pamiętać, aby nie wprawić takiej osoby w zakłopotanie.
Zastanówmy się też, czy dobrym pomysłem będzie wypełnić kosz delikatesami, czy lepszym wyjściem będzie wybór żywnościowej paczki z supermarketu. Jako, że zasada „mniej znaczy więcej” – sprawdza się tutaj w stu procentach, lepiej postawić na kilka wysokojakościowych produktach, niżeli zapełniać kosz, tanimi i szeroko dostępnymi produktami.
Gadżety świąteczne
Małe gadżety reklamowe to doskonałe i niekosztowne wyjście, gdyż istnieje możliwość wręczenia ich osobno, ale też i w małych, zgrabnych pakietach. W wielu katalogach, z pewnością odnajdziemy niezliczoną ilość personalizowanych upominków świątecznych, ale i na każdą okazję. Pracownikom i klientom, można podarować chociażby pendrive’y z różnymi motywami, zakładki do książek, świąteczne breloki i nie tylko.