Pozycjonowanie stron WWW – zwierzyniec Google, który każdy powinien znać!

Pozycjonowanie stron WWW to jeden z najlepszych sposobów na osiągnięcie sukcesu w Internecie, a Google to marka, którą zna każdy. To właśnie dzięki jej skomplikowanym algorytmom możliwe jest uczciwe promowanie firmy, a rywalizacja w każdej branży jest niezwykle zaciekła. Kluczową rolę odgrywa tutaj popularny „zwierzyniec Google”, a więc cztery algorytmy, które mają ogromny wpływ na SEO i powodują, że dziedzina ta bardzo mocno rozwinęła się w ostatnich kilku latach. Sprawdźmy o czym mowa!

Algorytmy Google a pozycjonowanie stron WWW

Zanim jednak przejdziemy do omówienia poszczególnych algorytmów zaznaczmy, że to właśnie od ich regularnych aktualizacji zależy to, jakie działania podejmują agencję SEO i co jest wymagane do tego, aby Twoja strona znalazła się na wysokich pozycjach w Google. Algorytmy warunkują pozycjonowanie stron WWW, dlatego też niezbędna jest notoryczna obserwacja tego, jak ewoluują – bez tego skuteczne SEO nie jest możliwe!

Jakie algorytmy Google są najważniejsze?

  1. Panda

Jeszcze jakiś czas temu, osiągnięcie wysokiej pozycji w Google, było możliwe dzięki spamowaniu stron ogromnymi ilościami bardzo niskiej jakości treści. Z czasem jednak Google wprowadziło i udoskonaliło algorytm Panda, który jest obecnie odpowiedzialny za weryfikowanie jakości oraz ilości treści, znajdującej się w danej witrynie. To właśnie on przyczynia się do tego, że chcąc osiągnąć sukces w Google i sprawić, by pozycjonowanie strony było skuteczne, niezbędne jest zadbanie o merytoryczne teksty oraz inne materiały (np. zdjęciowe czy wideo), znajdujące się na stronie.

Panda sprawdza również, czy tekst jest oryginalny (i nie zduplikowany z innej witryny) oraz czy jest w pełni naturalny, a nie stworzony np. za pomocą programu. Chcesz, aby pozycja strony w Google była wysoka? Zadbaj w pierwszej kolejności o swój content!

  1. Pingwin

Innym sposobem na oszukiwanie Google, było – obok niskiej jakości treści – nadmierne linkowanie do strony z niskiej jakości zapleczy. Miliardy tanich linków pozwalały osiągnąć szybkie efekty, a problem ten został rozwiązany właśnie przez algorytm Pingwin. Sprawdza on zarówno ilość, jak również jakość oraz naturalność linków, co znacząco wyrównuje szanse przedsiębiorców na osiągnięcie sukcesu w SEO i Google. Pingwin ukarze wszystkich tych, którzy stosują Black Hat SEO i nie stosują się do obowiązujących zasad pozycjonowania – warto więc zwracać uwagę na wytyczne Google!

  1. Koliber

To algorytm, który znacząco poprawił funkcjonalność Google i zwiększył komfort internautów. Dzięki niemu, mamy możliwość zdobycia informacji bezpośrednio po wpisaniu zapytania i bez konieczności klikania w odnośnik do konkretnej witryny. Przykładowo, po wpisaniu zapytania „co to jest pozycjonowanie stron WWW?”, z prawej strony ekranu SERP, przeczytaj definicję SEO. A przykładów na tego rodzaju pomoc użytkownikom jest bardzo wiele – pomaga to również znacząco w promocji biznesu, np. lokalnie (informacje o lokalizacji firmy czy danych kontaktowych itd.).

  1. Gołąb

Ostatnim przedstawicielem googlowskiego zwierzyńca jest Gołąb – jego zadaniem jest pomoc w znajdywaniu i promowaniu lokalnych przedsiębiorstw. Będąc więc w Warszawie i wpisując słowo „hydraulik” w Google, otrzymasz oferty warszawskich specjalistów, a nie np. tych, którzy mieszkają w Krakowie. To duże ułatwienie, również dla przedsiębiorców, którym zależy, aby pozycjonowanie sklepu czy strony było właśnie lokalne.

Czy to wszystko?

Oczywiście, że nie! Google, chcąc zadbać o użytkowników, stworzyło wiele innych algorytmów, wśród których wyróżnia się np. RankBrain, odpowiadający za sztuczną inteligencję, mającą coraz większy wpływ na wyniki wyszukiwania. Mamy też algorytmy, które odpowiadają za urządzenia mobilne, wyłapywanie błędów na stronach i wiele, wiele innych – dzięki nim współczesne pozycjonowanie stron internetowych jest uczciwe, a wygoda użytkowników znajduje się na naprawdę bardzo wysokim poziomie.