UM Gliwice: GBO 2023. Na jakie projekty będziemy głosować?

3 min czytania

Znane są już wyniki oceny wniosków złożonych w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2023. W tym roku gliwiczanie zgłosili 243 projekty, w tym 13 z nich to zadania ogólnomiejskie, a 230 dzielnicowe.

Na projekty wyłonione w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2023 zaplanowano 8 mln 348 tys. zł, w tym 1 mln zł na projekty ogólnomiejskie i 7 mln 348 tys. zł na projekty dzielnicowe. Do 17 maja pracownicy Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz miejskich jednostek sprawdzali, czy możliwa jest realizacja zgłoszonych projektów pod względem m.in. zgodności z przepisami prawa, wykonawstwa we wskazanej przez wnioskodawcę lokalizacji bądź też kwalifikacji wniosku ze względu na koszt.

Po wnikliwej ocenie wszystkich projektów pozytywnie ocenionych zostało 8 wniosków ogólnomiejskich i 127 wniosków dzielnicowych.

Wśród wniosków zweryfikowanych pozytywnie znalazły się m.in. różnego rodzaju projekty aktywizujące seniorów, zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży, stworzenie nowych miejsc rekreacji, ale też wiele zadań dotyczących zieleni. Wyniki oceny wraz z uzasadnieniami dostępne są na platformie DecydujMy Razem, na stronie BIP Urzędu Miejskiego w zakładce Gliwicki Budżet Obywatelski oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Mieszkańcy Gliwic mają teraz czas do 27 czerwca , żeby złożyć**** ewentualne odwołanie od negatywnej oceny, przy czym w przypadku zadań dzielnicowych takie odwołanie może złożyć tylko mieszkaniec dzielnicy, której dane zadanie dotyczy.

Odwołanie powinno być opatrzone dopiskiem Gliwicki Budżet Obywatelski odwołanie” oraz wskazywać numer wniosku, którego dotyczy. Musi zawierać imię, nazwisko i adres zamieszkania wnoszącego. Warunkiem jego rozpatrzenia jest odniesienie się w treści do uzasadnienia oceny negatywnej.

Odwołania można składać w następujący sposób:

  1. w formie papierowej:
  • w Centrum 3.0 Gliwickim Ośrodku Działań Społecznych (dalej: GODS) przy ul. Zwycięstwa 1, w godzinach urzędowania lub listownie na adres GODS; o dacie złożenia wniosku w terminie decyduje data jego doręczenia przez operatora pocztowego do siedziby GODS;
  • w GODS przy ul. Jagiellońskiej 21, w godzinach urzędowania;
  • w GODS przy ul. Studziennej 6, w godzinach urzędowania;
  • w Urzędzie Miejskim przy ul. Zwycięstwa 21 w Biurze Obsługi Interesantów oraz w filii Urzędu Miejskiego przy ul. Jasnej 31A, w godzinach urzędowania.

2. w formie elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem platformy ePuaP/sekaP na adres skrzynki Centrum 3.0 Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych: /GODS/skrytka; odwołanie należy złożyć poprzez wybranie usługi pismo ogólne”;

3. w przypadku osób, którym rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia złożenie odwołania za pośrednictwem konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, w godzinach urzędowania (za okazaniem dokumentu potwierdzającego dane osobowe).

Odwołania zostaną rozpatrzone w terminie 21 dni od daty wpływu.

Wyniki procedury odwoławczej będą publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach, na platformie DecydujMy Razem oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach nie później niż 1 sierpnia.

Ostateczna lista wniosków poddanych pod głosowanie zostanie opublikowana do 1 sierpnia.

Etap głosowania rozpocznie się 24 sierpnia i potrwa do 14 września. Oddać głos będzie można zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznie na platformie partycypacyjnej DecydujMy Razem.

Autor: krystian