Czym jest wirtualna centrala i do czego przyda się firmie?

Chęć skorzystania z tradycyjnej telefonii stacjonarnej w firmie generuje ogrom kosztów nie tylko tych związanych z zakupem sprzętu, ale również prac remontowych (np. wiercenie dziur w ścianach, celem zrobienia przejścia dla kabli) czy stworzenia centrali telefonicznej (serwerowni). Dlatego też w sytuacji, gdy chcesz poprawić komunikację w swojej firmie i interesują Cię telefony postaw nie na tradycję, ale to, co oferuje Ci XXI wiek. Najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem będzie wirtualna centrala telefoniczna.
Wirtualna centrala czym jest?
Wirtualna centrala to rozwiązanie, które oferują niektórzy operatorzy, zapewniając możliwość korzystania z telefonów VOIP w chmurze, a więc bez konieczności tworzenia klasycznych centrali i podłączania specjalistycznego osprzętu. Powoduje to, że połączenia mogą być wykonywane za pośrednictwem Internetu , a firma może stworzyć tyle wewnętrznych numerów, ile jest jej potrzebne do realizowania celów biznesowych.
Centrala PBX to rozwiązanie skierowane zarówno do małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw, zapewniające nie tylko wewnętrzne numery i oczywiście możliwość komunikacji (odbieranie i wykonywanie połączeń zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa), ale również dające bardzo wiele innych, dodatkowych możliwości. Dzięki nim nie tylko poprawisz jakość komunikacji w swojej firmie, ale również zyskasz większe szanse na jej rozwój na wielu płaszczyznach.
Jakie możliwości daje wirtualna centrala telefoniczna?
Możliwości, jakie daje centrala IP PBX jest bardzo dużo i są one dostosowane do potrzeb każdego przedsiębiorstwa. Największą możliwością jest oczywiście możliwość odbierania i wykonywania połączeń w chmurze, jednak jak pokazuje praktyka to podstawowa korzyść, za którą idzie wiele innych, równie interesujących. Czy wiesz, że korzystając z wirtualnej centrali, masz np. możliwość skorzystania z profesjonalnego call center (oczywiście w chmurze) i co za tym idzie zwiększenia jakości obsługi klienta? Możesz również korzystać z wirtualnych faxów , które okazują się sprawniejsze i bardziej skuteczne od tych tradycyjnych!
Zyskujesz przy tym całą masę możliwości, jakie dają telefony VOIP rozwiązania, które łączą w sobie tradycyjną telefonię stacjonarną oraz możliwości, jakie daje Internet. Korzystasz więc z nowoczesnych telefonów, które pozwalają Ci przekierowywać połączenia , nagrywać je , a nawet dodawać do kolejki zgodnie z priorytetami. Możesz również organizować konferencje głosowe, włączyć dialer telefoniczny, a także wygenerować billingi online. Wszystko to bardzo prosto i bez konieczności kontaktowania się z operatorem.
Wirtualna centrala to ogrom korzyści!
Oczywiście wszystkie te możliwości, które wymieniliśmy wyżej, to jedynie część tego, co jest Ci oferowane. Wszystkie te funkcje i rozwiązania mają ogromny wpływ na korzyści, jakie zyskujesz. Należą do nich przede wszystkim:
- możliwość znacznego zaoszczędzenia pieniędzy telefonia internetowa jest dużo mniej kosztowna niż ta tradycyjna, a dodatkowo centrala IP znajduje się w chmurze, więc ograniczasz koszty jej wdrożenia,
- najniższa stawka za połączenia i nie powinno to dziwić w końcu rozmowy odbywają się za pośrednictwem łącza internetowego,
- możliwość korzystania z usług centrali z każdego miejsca na świecie, nie tylko z firmowego biura,
- możliwość skonfigurowania usługi w taki sposób, aby telefony VOIP służyły Ci właściwie przez cały okres współpracy z operatorem Ty wybierasz, z jakich opcji chcesz skorzystać, a z jakich niekoniecznie,
- łatwość dopasowania najlepszego rozwiązania do wielkości firmy i Twoich indywidualnych potrzeb.
Wszystko to sprawia, że wirtualna centrala IP PBX jest rozwiązaniem coraz chętniej wybieranym przez przedsiębiorców. Zapewnia wiele możliwości, jest prosta w konfiguracji i łatwo dostosować ją do określonych potrzeb. A co najważniejsze daje możliwość znacznego zaoszczędzenia pieniędzy , szczególnie w porównaniu do tworzenia własnej centrali i korzystania z tradycyjnych usług operatorów telefonicznych w Polsce.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski