Zgrabna, szczupła sylwetka to marzenie, które z odrobiną wysiłku można spełnić. Jednak, aby efekty były trwałe, trzeba na stałe zmienić swoje nawyki i przede wszystkim prawidłowo się odżywiać. Wbrew pozorom zdrowa dieta nie wymaga długotrwałego przebywania w kuchni ani wydawania dużych ilości pieniędzy.

Podstawowe zasady zdrowej diety

Zdrowy styl życia to przede wszystkim prawidłowe odżywianie oraz odpowiednia dawka aktywności fizycznej. Warto wprowadzić w życie kilka podstawowych zasad, dzięki którym można bez trudu utrzymać optymalną wagę i cieszyć się doskonałym samopoczuciem. Najważniejsza jest odpowiednia ilość posiłków, czyli 4-5 dziennie, ale niewielkich. Należy jeść powoli, najlepiej na siedząco. Zdecydowanie najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie, które powinno się zjeść najpóźniej 2 godziny po obudzeniu.

Najmniej obfity posiłek w ciągu dnia to kolacja, którą trzeba zjeść 2 godziny przed snem, aby zapobiec nocnym napadom głodu. Niezmiernie ważną zasadą jest spożywanie przynajmniej 1,5 litra niegazowanej wody dziennie lub herbat, np. zielonych, czerwonych czy ziołowych. Zaleca się unikanie napojów gazowanych oraz energetyzujących. Między posiłkami warto jeść owoce i warzywa.

Zdrowa dieta – co jeść?

W zdrowej diecie nie może zabraknąć warzyw i owoców, zarówno surowych, jak i gotowanych czy pieczonych. Są one skarbnicą błonnika, witamin i związków mineralnych, bez których organizm nie funkcjonuje prawidłowo. Świetnym pomysłem są różnego rodzaju zupy, puddingi i smoothie na bazie warzyw i owoców, np. https://bonovita.pl/pol_m_ZDROWA-ZYWNOSC-100.html, dzięki którym nie trzeba spędzać wielu godzin w kuchni, aby przygotować smaczny, pożywny i przede wszystkim zdrowy posiłek.

W zdrowej diecie nie może zabraknąć zdrowych tłuszczy, takich jak oliwa z oliwek, która zawiera nieocenione dla organizmu składniki. Podobnie działają ekologiczne masła z orzechów laskowych, nerkowców czy konopi. Zamiast słodkich przekąsek warto wybierać pyszne suszone owoce, czy dodające energii batony owocowe. Do menu warto też wprowadzić smaczne i zdrowe makarony, np. semolinowy, kukurydziany czy orkiszowy.

1000 Znaków do wykorzystania