Możliwość remarketingu, czyli stworzenia listy osób, które odwiedzały już naszą stronę internetową oraz wyemitowanie reklam w Google tylko do nich, jest niezwykle interesującą opcją. Dzięki temu możemy stworzyć listy remarketingowe, zawierające odbiorców zainteresowanych daną tematyką, które z jakichś względów nie dokonały zakupów na naszej witrynie lub zachowywały się w konkretny sposób. Odpowiedzi na często zadawane pytania takie jak - czym jest remarketing w Google, jakie ma korzyści, jak przebiega jego proces tworzenia czy kiedy warto go stosować — przedstawiamy poniżej.

Czym jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy Google, dzięki któremu możemy emitować reklamy w wyszukiwarce Google, na stronach partnerów Google czy na YouTube. System ten jest dostępny dla wszystkich osób — zarówno tych prywatnych, jak i firm czy dużym marek. To właśnie w nim tworzymy i konfigurujemy reklamę oraz dokonujemy wszystkich ustawień — łącznie z określeniem grupy docelowej czy miejscem publikacji reklamy. Sam system jest darmowy, a Google pobiera opłatę jedynie za wyemitowanie reklamy czy kliknięcie w nią. W reklamie Google Ads będzie w stanie pomóc ta agencja SEO działająca w Gdańsku i Warszawie https://jazzseo.pl/.

Czym jest remarketing w Google Ads?

Remarketing w Google Ads to możliwość, dzięki której możemy stworzyć listy remarketingowe i wyemitować reklamę osobom tylko znajdującym się na nich. Listy takie to spis wszystkich użytkowników, którzy odwiedzali naszą witrynę i zachowywali się w konkretny sposób. Może być to np. przeglądanie danych kategorii czy umieszczenie produktów w koszyku. Remarketing jest zatem możliwością wyemitowania reklam osobom, które były na naszej stronie internetowej i np. nic nie kupiły. Cały proces jest możliwy dzięki pixelowi który instalujemy na naszej stornie www. Może być to blog, witryna czy sklep internetowy. To właśnie pixel zbiera informacje o osobach wchodzących na naszą witrynę i tworzy listy remarketingowe. Listy takie tworzone są w sposób standardowy, a my mamy możliwość dalszej ich edycji, przy pomocy standardowych parametrów - określenia odbiorców np. ustawiają wiek, płeć czy lokalizacje. Listy remarketingowe możemy zachowywać na dłuższy okres i wykorzystywać je po pewnym czasie.

Samo użycie list remarketingowych i remarketingu jest proste. Polega ono jedynie na wybraniu odpowiedniej grupy odbiorców podczas tworzenia kampanii reklamowej. Gdy kreujemy reklamę w miejscu, gdzie określamy odbiorców, którzy zobaczą nasz spot czy grafikę, możemy wybrać konkretną listę remarketingową. Następnie reklama emitowana jest tylko im gdy przebywają na YouTube, stronach — partnerskich Google lub w samej wyszukiwarce. Istnieje też kilka typów remarketingu, który określa przebieg kampanii wtórnej. Pierwszym typem jest remarketing standardowy, który pozwala wyświetlać reklamy osobom, które odwiedziły naszą stronę. Drugim typem jest remarketing dynamiczny. Polega on na emitowaniu reklam, w których są ujęte produkty, które użytkownicy przeglądali na naszej stronie. Dzięki temu, jeśli dana osoba oglądała odkurzacz, po wejściu np. na stronę partnera Google może zobaczyć w reklamie dokładnie ten sam drukarz. Kolejnym typem remarketingu jest remarketing video. Reklama wyświetlana jest wtedy osobom, które włączyły video zamieszczone na naszej stronie lub oglądały filmiki na naszym kanale YouTube.

Jakie korzyści ze sobą niesie remarketing?

Remarketing w Google Ads to bardzo wiele korzyści, plusów i zalet. Dzięki niemu możemy osiągnąć wiele celów i znacznie uprościć proces reklamowy. Pierwszym plusem remarketingu jest precyzja w tworzeniu reklamy. Jeśli będziemy posiadali listy osób, które zachowywały się w konkretny sposób na naszej witrynie — np. przeglądały dana kategorie, będziemy mogli stworzyć specjalnie dla nich konkretną reklamę. Dzięki temu będzie ona dopasowana do grupy docelowej i odniesie większy sukces. Emitować reklamę możemy również w dowolnym momencie, jeśli uznamy to za stosowne. Gdy posiadamy listę remarketingową, wystarczy wybrać datę emisji i realizować plan promocji. Taką reklamę możemy też dostosowywać poprzez wiele ustawień i opcji. Dzięki dopasowaniu reklam oraz odpowiedniemu terminowi ich emisji możemy sprawić, że reklama będzie odbierana pozytywnie np. gdy odbiorcy nigdzie się już nie śpieszą np. po pracy, a tematem ich reklamy jest np. hobby.

remarketing w reklamach google ads

Dużym plusem jest również strona finansowa która — nie oszukujmy się, jest zawsze jednym z głównych elementów tworzenia promocji. Dzięki remarketingowi możemy efektywnie wydawać budżet i płacić jedynie za reklamę wśród osób, które interesują się już daną tematyką i z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszych usług. Taki rodzaj reklamy będzie też skuteczny, gdyż dużo łatwiej przekonać do kupna danego produktu osobę, która już go zna i go przeglądała w naszym sklepie niż osobę, która nie ma jeszcze w ogóle planów zakupowych. Do korzyści możemy też zaliczyć łatwość w uruchamianiu remarketingu oraz szerokie statystyki, które pozwolą dokładnie przeanalizować każdą sytuację i obrać odpowiednie kroki.

Jak zainstalować pixel?

Jeśli zdecydowaliśmy się na wykorzystanie remarketingu, pozostaje nam do jego wykonania już tylko jeden krok. Jest to instalacja pixela. W rzeczywistości to kawałek kodu html, który należy wkleić na naszą witrynę. Jeśli naszą stronę prowadzi firma IT lub agencja marketingowa należy kod przekazać właśnie jej z prośbą o instalację. Uzyskanie kodu może być możliwie na kilka sposobów, a sam proces konfiguracji remarketingu w Google może się zmienić. W tym celu warto wejść do zakładki “Remarketing” w samouczku Google Ads i uzyskać wszystkie aktualne informacje. Znajdziemy tam porady step-by-step, dzięki którym dowiemy się gdzie krok po kroku kliknąć, aby otrzymać kod/tag i jak go zainstalować na swojej stronie www. Sam proces jest możliwy do przejścia, jeśli mamy dostęp do kodu witryny oraz znamy się przynajmniej w podstawowym stopniu na kodowaniu. Jeśli tak nie jest, możemy też poprosić freelancera bądź profesjonalistę o pomoc przy konfiguracji remarketingu w Google. Uruchomienie remarketingu nie jest też dodatkowo płatne czy warunkowe.