Myśląc o efektywnej promocji w portalach społecznościowych ostatecznie dochodzimy do wniosku, że kluczową kwestią jest Facebook. Założenie i posiadanie aktywnego profilu firmowego jest w dzisiejszych czasach niezwykle ważne w aspekcie promocyjnym oraz w budowaniu marki firmy.

Jak prowadzić fanpage? Bądź w kontakcie z użytkownikiem.

Prowadzenie fanpage na facebooku wymaga odpowiedniego podejścia, unikalnych i świeżych pomysłów oraz oczywiście zainwestowania dużej ilości czasu w jego aktywność. Mowa tutaj nie tylko o kwestii związanej z dodawaniem nowych artykułów, postów i zdjęć, ale również prac maceracyjnych, odpowiadania na komentarze, prywatne wiadomości użytkowników itp. Dość istotna jest reakcja zwrotna. Można zauważyć, że Facebook stawia na jakość komunikacji poprzez publiczne wyświetlenie informacji nie tylko o ogólnej ocenie danego fanpage’a, ale również o tym jak szybko użytkownik może liczyć na odpowiedź. To daje do myślenia, osobie wchodzącej na profil. Widząc niski wskaźnik odpowiedzi będzie mniej skłonna do kontaktu, gdyż z góry założy że raczej nie będzie szansy na informację zwrotną.

Prowadzenie fanpage a treść

Prowadzenie firmowego facebooka nie powinno nigdy być związane z zamieszczeniem dużej ilości postów, zdjęć i innego rodzaju wiadomości. Warto postawić na jakość oraz na to, aby dana wiadomość mogła być odczytana przez dużo większą grupę osób. Niektóre serwisy twierdzą, że najbardziej optymalną wartością jest zamieszczenie wpisu nie częściej niż 30-60 minut. Oczywiście pod warunkiem, że są to wartościowe treści, na przykład portal z wiadomościami ze świata i kraju. Jeśli jednak jest to portal związany ze sprzedażą konkretnych produktów, to należy zdecydować jakie informacje mają się tam pojawić. Jeśli będziemy publikować tylko teksty trafiające do wąskiego grona odbiorców to z czasem może doprowadzić to do tego, że coraz mniejsza liczba osób będzie autentycznie zainteresowana tym, co ma się pojawić na fanpage. Warto też dodać, że posiadanie firmowego Facebooka to w gruncie rzeczy promowanie strony na fb. Jeśli przesadzimy z ilością postów to tym mniej osób będzie ciekawych co zawiera sama strona przedsiębiorstwa.

Konkursy i oferty specjalne to dobry pomysł na zwiększenie ruchu na fanpage

Jeśli myślimy o tym, aby nasz fanpage zyskał w krótkim czasie duże grono zainteresowanych to dobrze jest rozważyć posty zawierające konkursy oraz te dające możliwość reakcji. Sam konkurs z pewnością zostanie wypromowany wśród znajomych, a to już tylko jeden krok, aby kolejne osoby zaciekawione i zachęcone możliwością wygrania w konkursie pojawiły się na fanpage’u. Jeśli nawet nie uda im się zwyciężyć w konkursie to w większości pozostaną fanami, dlatego tak bardzo ważne jest, aby po fazie konkursowej publikować na tyle wartościowe treści, aby wciąż utrzymywać wysoki poziom zainteresowania.