Projektowanie sklepu internetowego od podstaw czy gotowy szablon? Porównujemy

Sklepy stacjonarne coraz częściej muszą być zamknięte. Czas założyć sklep internetowy, ale jak się do tego zabrać? Ogólnie mamy do wyboru dwie opcje - dedykowana dla nas, stworzona całkowicie od podstaw strona, albo szablon, dzięki któremu tak naprawdę wszystko możemy zrobić sami. Każda z tych opcji ma swoje wady i zalety, a teraz przyjrzymy się najważniejszym z nich i spróbujemy wybrać opcję najlepszą dla każdego z czytelników.
Strona od podstaw, czy według szablonu?
Zwolenników obu opcji jest wielu i każdy z nich ma swoje racje, które sprawiają, że trwają w swoim przekonaniu. Najczęstszą obawą, którą mają osoby stojące przed wyborem jednego ze sposobów kreacji strony, jest zmniejszona indywidualność, gdy wybiorą opcję szablonową. Częściowo jest to uzasadniony strach, gdyż oczywistym jest, że strony, które powstały z tego samego szablonu, będą miały cechy wspólne. Jednak nie jest tak, że będą identyczne. Personalizacja, którą zapewniają firmy, takie jak Shoper, czy Shopify, pozwala na indywidualność każdego projektu.
Trzeba wiedzieć, że jeśli wybierzemy stronę od podstaw, i tak będziemy się posiłkować innymi stronami, gdyż na czymś musi opierać się nasz gust. Podoba nam się zwykle to, co już widzieliśmy. Stworzenie czegoś całkowicie niepowtarzalnego może i jest możliwe, ale bardzo nieprawdopodobne. Tak więc jeśli chodzi o personalny wydźwięk strony, nie ma powodów do zmartwień przy użyciu szablonów.
Prostota szablonów
Główną różnicą pomiędzy tworzeniem strony od podstaw, a wykorzystywaniem szablonów, jest trudność przedsięwzięcia. Tworzenie strony od zera i to tak, aby wyglądała i działała perfekcyjnie to lata długiej nauki, a nikt nie może sobie pozwolić na tak długą edukację w tym kierunku, jeśli chcemy jedynie strony dla naszego biznesu. Zatrudniamy wtedy osoby specjalizujące się w tym, a więc również oczekujące odpowiedniej zapłaty za swoją wiedzę i umiejętności.
Z drugiej strony, używanie szablonów jest niezwykle proste. Tak naprawdę każdy średnio doświadczony użytkownik komputera jest w stanie poradzić sobie z założeniem sklepu internetowego w ten sposób. Trzeba wiedzieć, że firmy oferujące szablony, jak wspomniany Shopify, pomagają nam również na inne sposoby, dając kompleksowy pakiet wszystkich usług potrzebnych do wykonania i wdrożenia projektu.
Koszt wykonania sklepu internetowego
Wspomnieliśmy już, że aby założyć sklep internetowy od podstaw trzeba doświadczenia i wykształcenia w tym kierunku, bądź osoby, która je posiada. Jest to umiejętność bardzo przydatna, a więc też wysoko ceniona. Tworząc więc stronę od zera i zatrudniając przy tym specjalistę, trzeba liczyć się z wysokimi kosztami.
Koszt wykonania strony przy pomocy gotowych szablonów jest zdecydowanie niższy, co sprawia, że jest to idealny wybór przy zakładaniu pierwszego sklepu internetowego, gdzie najczęściej dysponujemy niewielkim budżetem.
Wersja demo oprogramowania
Niezwykłą zaletą szablonów graficznych i stron takich, jak Shoper, jest możliwość testowania wersji próbnej, która pokaże nam wszystkie możliwości naszego przyszłego sklepu internetowego, a zarazem nie zwiąże nas wielkimi kosztami. Specjalista tworzący stronę od podstaw nie może sobie pozwolić na rozpoczęcie projektu, który możliwe, że nie dojdzie do skutku, gdy klient poprosi o wersję demonstracyjną, a następnie nie spodoba mu się ona.
Również czas wykonania i wdrożenia strony różni się od siebie w obu sposobach na korzyść rozwiązań szablonowych.
Szablony graficzne, czy strona od zera - podsumowanie
Zależnie od firmy, od której wybierzemy szablon, spotkamy się z różną jakością - dobrym wyborem pod tym względem jest dziś Shopify. Użycie szablonów jest szczególnie pożądane dla niskobudżetowych projektów. Im bardziej sprecyzowane i skomplikowane nasze wymagania, jak i również im wyższy nasz wstępny budżet, tym częściej możemy inwestować w specjalistów, którzy wykonają stronę od zera. Nie jest to jednak konieczne w dobie szablonów, które są coraz łatwiej modyfikowalne, aby stać się całkowicie oryginalnymi stronami.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski