Kluczowa sprawa - słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych to pierwsza czynność, jaką winno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się tworzyć stronę WWW. Witryna winna być zoptymalizowana pod kątem tych fraz.

Każda fraza musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy stronę zawsze pod kątem konkretnego adresu url. Jeżeli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie bądź więcej podstron danej witryny będzie się biło o pozycje na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich kupi w serpach pozycje na daną frazę. Będzie to pozycja niższa niż gdyby była właśnie jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.

Jak dobierać frazy

Od wyboru słów kluczowych zależy powodzenie naszych działań marketingowych w Necie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy korzystać z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa czy frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy czy słowa kluczowego, bowiem często jest tak, że jakaś fraza brzmi nader atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a natomiast dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.

Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności wypozycjonowania strony pod kątem danego słowa kluczowego.

Wybierając frazy trzeba użyć wyobraźni, aby takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać też należy, iż często konkurencja używa fraz, które oceniamy, aby badać rynek i to wykrzywia nieco obraz popularności.

Nie warto wybierać nader trudnych słów kluczowych typu opony. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich istnieje dużo trudne, pochłonęłoby duże liczby czasu i pieniędzy. Po drugie, takie frazy wcale nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Albo, jeśli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje, jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze "Opel vectra silnik 2.2 Bydgoszcz". Fraza łatwiejsza i może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej liczby wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.