Jak wybrać agencję kreatywną?

Obecnie na rynku możemy znaleźć wiele różnego rodzaju agencji kreatywnych, marketingowych, czy reklamowych. To, na którą z nich powinniśmy się zdecydować, zależy, od tego, czego od niej oczekujemy. Jeżeli potrzebujemy szerokiego zakresu usług, zaczynającego od rebrandingu marki, przez jej projektowanie identyfikacji wizualnej po personal branding najlepiej zdecydować się na agencję kreatywną. Jak wybrać najlepszą? Podpowiadamy.
Co jest ważne przy rozpoczynaniu współpracy z agencją kreatywną?
Kontaktując się z agencją kreatywną, jak najdokładniej opiszmy nasz problem i rzeczywiste warunki. Pytania, które powinniśmy sobie zadać jako klient to: Czy rozwiązanie zewnętrzne ma sens? Czy w ogóle nas na to stać? W jakim celu szukam agencji? Co powinna zrobić taka firma? Warto dokonać wstępnej selekcji agencji podczas kolejnych rozmów wprowadzających. W dobie telekonferencji nie musi to oznaczać dla obu stron straty dużej ilości czasu i kosztów podróży. Takie spotkanie szybko pokazuje, czy między agencją a naszą firmą jest porozumienie i czy dalsza droga do przygotowania oferty jest w ogóle opłacalna.
Współpraca i komunikacja
Pracując razem, zarówno klient, jak i agencja muszą zwrócić uwagę na kilka punktów, aby ich komunikacja była skuteczna. Zadajmy sobie pytanie: jak mogę, jako klient, zorganizować współpracę tak efektywnie, jak to tylko możliwe? Jeśli zainwestujemy trochę więcej czasu w dokładne badanie dla agencji, w najlepszym przypadku zaoszczędzimy sobie kilku zapytań i rozmów telefonicznych. Ponadto nie wystarczy po prostu spojrzeć na agencję, a potem całkowicie jej ślepo zaufać. Odpowiedni dialog między obiema stronami jest bardzo ważny. Jeśli następuje wyraźna wymiana potrzeb i życzeń, druga strona wie, co robić. Nie gubimy się wtedy w nieporozumieniach, które utrudniają obu stronom wykonywanie zadań. Ponowne odebranie telefonu i wyjaśnienie, jak wyglądają kolejne kroki, nie jest denerwujące, ale niezbędne. Nie oznacza to konieczności organizowania godzinnych rozmów konferencyjnych między agencją a klientem każdego dnia.
Kto zna tę agencję? Kto pracował (z powodzeniem) z nią wcześniej? Druga opinia jest tutaj bardzo istotna. Fundamentem dobrej współpracy jest również spotkanie wprowadzające. Jeśli jest tu odpowiednia chemia i istnieje wzajemne zrozumienie wymagań, można opracować plan działania dla zamierzonych środków. Jeżeli natomiast już podczas tego spotkania mamy problemy z komunikacją, to fakt, że jest to polecana firma i tak jest już dla nas bez znaczenia. Wysoko oceniana agencja, mająca na koncie współpracę ze znanymi markami to: brandlive.pl.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski