Wyszukiwarka Google jest wiodącą wyszukiwarką w większości krajów, i to nie bez powodu. Jest szybka, dokładna i łatwa w użyciu. Co więcej, jak żadna inna wyszukiwarka rozumie zapytania w języku naturalnym. Minusy? Google pokazuje tylko wyniki, które uważa za istotne dla Twojego zapytania. To, w jaki sposób zaprezentujesz swoją witrynę w Google, ma znaczący wpływ na to, jak wysoko lub nisko będzie ona wyświetlana, gdy użytkownicy będą szukać słów kluczowych związanych z Twoją firmą. Aby zoptymalizować wydajność SEO swojej witryny i zwiększyć jej widoczność w wyszukiwaniach Google, skorzystaj z naszych pomocnych wskazówek poniżej.
Spraw, aby Twoja strona była łatwa w nawigacji
Pierwsze wrażenie jest ważne, a pierwszą rzeczą, jaką Google bierze pod uwagę przy ustalaniu rankingu Twojej witryny, jest jej "łatwość nawigacji". Chociaż Google potrafi obecnie zrozumieć znaczną część języka używanego w treści witryny, nadal nie jest w stanie rozszyfrować źle sformatowanego systemu nawigacji. Aby zwiększyć szanse Twojej witryny na wyższą pozycję w rankingu, zadbaj o to, by nawigacja była łatwa i intuicyjna. Aby to zrobić: Upewnij się, że wszystkie strony są dostępne ze strony głównej. Jeśli masz dużo treści, możesz rozważyć stworzenie sitemapy, która przedstawia strukturę adresów URL Twojej witryny. Jeśli masz wiele stron, staraj się ograniczyć do minimum głębokość każdej z nich. Strona powinna mieć jeden główny punkt i kilka punktów pomocniczych.
Używaj przyjaznych dla Google słów kluczowych i metadanych
Twoja witryna musi mieć odpowiednią treść, ale to nie wszystko. Musi mieć również odpowiednie słowa kluczowe. Tu właśnie wkracza optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). SEO to sztuka pozycjonowania witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Istnieje wiele sposobów na pozycjonowanie strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Jednak najważniejszym czynnikiem jest uwzględnienie słów kluczowych w treści. Słowa kluczowe można również umieścić w tytule, adresie URL i opisie meta witryny. Należy pamiętać, że słowa kluczowe powinny być używane naturalnie i nie należy przesadzać z ich ilością. Jeśli wszystko na twojej stronie jest związane tylko z jednym słowem kluczowym, nie będziesz miał dobrej pozycji w rankingu. Strona będzie dobrze pozycjonowana tylko wtedy, gdy będzie dotyczyła kilku różnych tematów, ale z naciskiem na kilka słów kluczowych w każdym temacie. Słowa kluczowe powinny być także związane z Twoją działalnością. Na przykład, jeśli prowadzisz studio jogi w Nowym Jorku, powinieneś szukać słów kluczowych takich jak "zajęcia jogi", "studio jogi" i "joga Nowy Jork". Powinieneś także szukać terminów nieco mniej popularnych, takich jak "hatha joga". Możesz również utworzyć wpis w Google Moja Firma, aby ułatwić klientom znalezienie Twojej firmy w sieci.
Napędzaj ruch dzięki wysokiej jakości treściom redakcyjnym
Powinieneś regularnie pisać artykuły i posty na blogu. Nie tylko zwiększy to liczbę wysokiej jakości stron w Twojej witrynie, ale także pomoże kierować do niej docelowy ruch. Zawsze pamiętaj, aby w treści zamieszczać wybrane słowa kluczowe. Dobrym pomysłem jest również umieszczenie na dole swoich postów wezwania do działania. Pomoże Ci to zdobyć więcej linków do Twojej strony, co zwiększy jej SEO.