Znamy już listę projektów, na które będzie można głosować w ramach obecnej – dziesiątej – edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Znalazło się na niej 130 zadań, w tym 122 dzielnicowych i 8 ogólnomiejskich.
Lista projektów skierowanych do głosowania dostępna jest na Gliwickiej Platformie Partycypacyjnej decydujmyrazem.gliwice.pl.
Głosowanie rozpocznie się 24 sierpnia i potrwa do 14 września
W głosowaniu może wziąć udział każdy mieszkaniec Gliwic, bez względu na wiek. Będzie można oddać dwa głosy – jeden na projekt dzielnicowy oraz jeden na projekt ogólnomiejski.
Głosować będzie można:
- elektronicznie poprzez formularze na Platformie Partycypacyjnej decydujmyrazem.gliwice.pl (od 24 sierpnia od godz. 8.00 do 14 września do godz. 20.00) – ważność oddanego głosu będzie weryfikowana poprzez zatwierdzenie linku aktywacyjnego przesłanego na adres e-mail lub poprzez wprowadzenie kodu otrzymanego jako SMS;
- w formie papierowej – wypełnione i podpisane formularze będzie można wrzucać do oznakowanych urn w Urzędzie Miejskim (przy ul. Zwycięstwa 21 oraz w filii UM przy ul. Jasnej 31A), Centrum 3.0 – Gliwickim Ośrodku Działań Społecznych (przy ul. Zwycięstwa 1, ul. Jagiellońskiej 21 i ul. Studziennej 6) oraz w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej.
Na projekty wyłonione w ramach GBO 2023 zaplanowano łącznie ponad 8,3 mln zł, w tym na projekty ogólnomiejskie – 1 mln zł, a na projekty dzielnicowe ponad 7,3 mln zł.
Procedurę GBO koordynuje Centrum 3.0 – Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych. Więcej informacji o można znaleźć w BIuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach w dziale Gliwicki Budżet Obywatelski.