Siedmiu wykonawców zgłosiło swoje oferty na rozbudowę układu drogowego w rejonie stacji kolejowej Gliwice - Łabędy. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla poprawy infrastruktury transportowej miasta.
- Najniższa oferta wynosi nieco ponad 39 mln zł.
- Zakres prac obejmuje przebudowę wiaduktów i budowę ronda turbinowego.
- Projekt przewiduje nowe parkingi, zatoki autobusowe i infrastrukturę rowerową.
- Termin rozpoczęcia prac zależny jest od przebiegu postępowania przetargowego.
Przetarg na rozbudowę układu drogowego w okolicach stacji Gliwice - Łabędy cieszy się dużym zainteresowaniem. Siedem firm zgłosiło swoje oferty, a różnica między najniższą a najwyższą wynosi około 8 milionów złotych. Najniższa propozycja to 39 233 764,08 zł, natomiast najwyższa sięga 46 988 256,51 zł.
Realizacja tego projektu jest ściśle powiązana z trwającą przebudową stacji kolejowej Łabędy, którą prowadzi spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z firmą „Trakcja”. W ramach tych prac przewidziano między innymi modernizację wiaduktu kolejowego przy ul. Staromiejskiej oraz budowę nowego wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich.
Zarząd Dróg Miejskich zajmie się rozbudową układu drogowego w rejonie tej inwestycji. Kluczowym elementem projektu jest budowa ronda turbinowego pod nowym wiaduktem kolejowym, które powstanie u zbiegu ulic Przyszowskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej. Dodatkowo, powstaną zatoki autobusowe oraz parkingi dla samochodów i rowerów.
Planowana infrastruktura rowerowa zyska zupełnie nową jakość. Zaplanowano budowę połączonego ciągu pieszo-rowerowego o długości około 80 metrów oraz dedykowanej drogi dla rowerów o długości prawie 800 metrów. W ramach inwestycji zlikwidowany zostanie również przejazd kolejowy, co dodatkowo wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i płynność ruchu w tym rejonie.
Termin rozpoczęcia prac zależy od dalszego przebiegu postępowania przetargowego, jednak wszyscy liczymy na to, że inwestycja ruszy niebawem, przynosząc korzyści zarówno kierowcom, jak i pieszym oraz rowerzystom.
Na podstawie: ZDM Gliwice