Drupal Commerce - możliwości Drupala jako skryptu pod sklepy internetowe
Drupal to popularny, ciągle rozwijany system zarządzania treścią. Jego funkcjonalność jako CMS została potwierdzona przez tysiące użytkowników. Jakiś czas temu powstał moduł Drupal Commerce skrypt pod sklepy internetowe. Zobacz, jakie są jego najważniejsze funkcje i czy warto z niego korzystać.
Drupal Commerce połączenie systemu CMS i dodatku e-commerce
CMS Drupal należy do systemów Open Source, co oznacza, że jego działania opiera się na idei wolnego oprogramowania udostępnia użytkownikom możliwości darmowego oraz legalnego uruchamiania, modyfikowania i rozpowszechniania produktu. Dzięki temu Drupal dynamicznie się rozwija i wciąż pojawiają się kolejne wtyczki rozszerzające jego funkcjonalność. Takim zaawansowanym dodatkiem jest właśnie Drupal Commerce, który powstał specjalnie z myślą o sklepach internetowych. Produkt Drupala zasadniczo różni się od typowej platformy e-commerce, ponieważ zachowuje podstawowe cechy CMS-a, które to właśnie stanowią o jego użyteczności.
Rozbudowana baza produktów na Drupal Commerce
A oto, jak działa Drupal Commerce w praktyce. Do utworzenia produktu w ofercie sklepu wykorzystuje się dwa content type jeden ustala wariant (na przykład kolor przedmiotu), a drugi dodaje go do widoku. Ta metoda pozwala na zbudowanie bardzo różnorodnej bazy produktów, zużywa jednak więcej pamięci i wymaga odpowiednio dostoswanego serwera. Właściwości CMS-a umożliwiają także dodawanie recenzji, opisów oraz opinii klientów do danego produktu oraz galerii ze zdjęciami. Ponad to dla każdej pozycji możemy wskazać stan magazynowy oraz cenę z podziałem na brutto i netto.
Zamówienia i transakcje za pośrednictwem systemu Drupal
Sklep internetowy na Drupal Commerce może posiadać prawie dowolną strukturę koszyka. Koszyk w postaci bloku da się umieścić w różnych miejscach ekranu, dzięki nieograniczonej liczbie widoków. Składanie zamówienia jest wyjątkowo proste klient nawet nie musi być zarejestrowany. Aby uruchomić sprzedaż, trzeba zainstalować kolejne moduły z opcjami wysyłki i transakcji, które dostępne są na stronie domowej Drupala. O złożeniu zamówienia obie strony zostaną powiadomione mailowo. Do wyboru są różne metody płatności, istnieje także opcja wystawienia faktury, ale tu znów konieczna jest instalacja nowego dodatku. W ogóle cała konstrukcja skryptu Drupal Commerce opiera się na modułach, które możemy wprowadzać i usuwać w zależności od potrzeb.
Sklep na Drupal Commerce działania marketingowe
Umiejętne wykorzystanie możliwości Drupala to klucz do sukcesu. Skrypt pozwala stworzyć wiele udogodnień i treści atrakcyjnych dla klienta, na przykład blog z inspiracjami lub poradami zakupowymi, dział FAQ, a nawet forum użytkowników. Można zastosować także rozwiązania zwiększające aktywność konsumentów, jak newsletter, wyszukiwanie podobnych produktów czy oferty promocyjne. Oprócz tego Drupal Commerce jest łatwy do optymalizacji pod kątem SEO rozmaite funkcje systemu CMS pomagają w pozycjonowaniu strony. Jeśli dodatkowo zaimplementujesz stosowne narzędzia, takie jak Google Analitycs albo Google Tag Manager, będziesz mógł kontrolować i ulepszać na bieżąco swoje strategie marketingowe. Jak widać, Drupal Commerce to produkt o wielu zaletach, nastawiony na zróżnicowane potrzeby sprzedawców.
Autor: krystian