Ulotka świadczy o firmie. Jeśli będzie atrakcyjna i wydrukowana w wysokiej jakości, na pewno będzie świadczyć o profesjonalizmie firmy, a to z pewnością zachęci potencjalnych klientów. Warto zatem przyjrzeć się drukarnianemu zamówieniu, by otrzymane druki były jak najlepsze.

Przede wszystkim warto nawiązać współpracę z dobrą drukarnią. To ona zagwarantuje ci najwyższą jakość druku i pozostałych procesów produkcyjnych materiałów reklamowych. Da ci również szeroki wybór rozwiązań poligraficznych, dzięki którym ulotka stanie się szlachetniejsza i wyrazistsza, co z pewnością przełoży się na zainteresowanie ofertą wśród osób, do których materiał reklamowy dotrze.

 

Drukarnia internetowa

Warto zainteresować się ofertą drukarni internetowych (np. drukarniaonline.pl), które stosują najnowsze technologie druku i pracują na nowoczesnych maszynach. Drukarnie internetowe gwarantują znacznie niższe ceny od tych stacjonarnych, a jednocześnie nie przekłada się to na jakość ulotek. W tym przypadku bowiem, przeświadczenie, że tańsze musi oznaczać gorszą jakość zupełnie się nie sprawdza. Dodatkowo większość drukarni internetowych gwarantuje krótszy czas realizacji zamówienia niż w przypadku korzystania z usług tradycyjnej, stacjonarnej drukarni. Nie musisz też obawiać się kosztów wysyłki zamówienia – te najczęściej są pokrywane przez drukarnię.

 

Format ulotki
Dobra drukarnia będzie miała do zaoferowania różne formaty ulotek. Dzięki temu będziesz mógł dopasować odpowiedni rodzaj druku do swoich potrzeb. Możesz wybierać spośród ulotek dwustronnych, składanych, z perforacją czy druków przypominających kartonowe pocztówki. Wybierz odpowiedni rodzaj w zależności od tego, ile i jaką treść chcesz umieścić na ulotce, a także gdzie ja dystrybuować. Ulotka składana świetnie nadawać będzie się do przedstawienia menu restauracji, a ta z perforacją doskonale sprawdzi się do prezentacji oferty promocyjnej polegającej na wykorzystywaniu kuponów rabatowych.

 

Gramatura papieru

To, dla kogo i w jakim celu potrzebujesz ulotek, czy to do kolportażu na ulicy czy też jako druk reklamowy na targi i branżowe konferencje, powinno mieć też decydujące znaczenie przy wyborze papieru. Zazwyczaj będziesz wybierać pomiędzy gramaturą od 90 do 300 g. Oczywiście, im grubszy papier, tym ulotka będzie bardziej elegancka i trwała. Będzie też droższa, ale w przypadku współpracy z drukarnią internetową, druk nawet droższej wersji ulotki wciąż będzie rozwiązaniem ekonomicznym w porównaniu z ofertą wielu stacjonarnych firm zajmujących się poligrafią.

 

Wykończenie

Nie tylko format ulotki i papier, na jakim zostanie wydrukowana, zdecydują o jej jakości. Jeśli potrzebujesz materiału eleganckiego, który planujesz dystrybuować wśród ważnych klientów czy podczas imprez targowych, gdzie konkurencja jest naprawdę duża, zleć drukarni dodatkowe wykończenie ulotki. Może to być wybiórcze zastosowanie lakieru UV, co pozwoli wyróżnić konkretne elementy graficzne, czy też foliowanie ulotki. Dzięki takim zabiegom ulotka staje się też bardziej trwała, a kolory na niej użyte intensywniejsze.