O tym, że usługi call center są skuteczne, słyszy się często. Czy jednak na pewno warto korzystać z tych usług? Czy są tak skuteczne, jak wszyscy przekonują? W jaki sposób wdrożyć telesprzedaż? Zapraszamy do lektury!

Firm oferujących usługi telesprzedaży jest wiele. Jednak, aby telemarketing naprawdę był skuteczny, koniecznym jest znalezienie profesjonalnej firmy telemarketingowej. W tym celu można wykorzystać wiedzę rodziny, przyjaciół i znajomych, którzy być może współpracowali już z jakąś firmą call center i mogą ją polecić. Innym sposobem jest skorzystanie z Internetu: dobre firmy dbają o swój wizerunek w Internecie, zatem w wyszukiwarce internetowej, po wpisaniu odpowiedniego hasła, znajda się wysoko na liście wyszukiwania. Aby mieć pewność, czy ich usługi prezentują naprawdę wysoki poziom, warto znaleźć opinie o tej firmie, a także przenalizować jej sługi na stronie www.

Co oferują najlepsze firmy call center?

Profesjonalne firmy oferujące call center, zapewniają najczęściej bardzo szeroki zakres usług. Przede wszystkim zapewniają one wsparcie sprzedaży. Co mogą robić w tym zakresie? Wsparcie sprzedaży to generowanie leadów, telesprzedaż, a także umawianie spotkań z klientami oraz dosprzedaż czy to usług, czy produktów. Wszystkie te usługi w sposób bardzo efektywny wspomagają przedsiębiorców. Ale to jeszcze nie wszystko. Call center oferuje również obsługę klienta. W tym zakresie pomoc opiera się na badaniach CATI, helpdesk, back office, monitoring płatności, a także biuro obsługi klienta. Wiele firm korzysta z tego outsourcingu, ponieważ jest to ogromne ułatwienie! Co jeszcze oferują takie firmy? Najlepsze zapewniają doradztwo. Ich szeroka i wieloletnia działalność pozwala na doradzanie w zakresie kreowania produktu do telesprzedaży, optymalizacji procesów w inhouse call center. Prowadza także szkolenia z zakresu telesprzedaży.

Dlaczego warto korzystać z usług call center?

Firmy call center wykorzystują także różnorodne kanał komunikacji, dopasowane do indywidualnych wymagań i warunków, a pośród nich jest telefon, email, live chat, www, list tradycyjny.

Korzyści ze współpracy z firmami call center?

Firmy oferujące usługi telemarketingowe, zapewniają wiele korzyści. Przede wszystkim zapewniona jest optymalizacja kosztów. Przedsiębiorstwo płaci tylko za wybrane usługi i nie musi ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Jakich? Wszystkich, które konieczne byłyby przy wdrażaniu telemarketingu we własnej firmie, a więc utworzeniu etatów, przeszkoleniu pracowników, zakupu sprzętu. Do tego dochodzą koszty związane z abonamentami oraz mediami. Firmy call center są wyposażone w cały potrzebny sprzęt. Drugą korzyścią jest wyspecjalizowanie. Każdy z konsultantów pracujących w firmach oferujących usługi telemarketingowe, przechodzi regularne szkolenia, które pozwalają mu na wykonywanie swojej pracy na najwyższym poziomie. Co to oznacza? Regularne szkolenia pozwalają na bycie skutecznym i to nie wykonując jeden lub dwa telefony dziennie, ale dziesiątki, a nawet setki. To naprawdę bardzo trudne! Korzyści płynące ze współpracy z call center i outorcingu to także wygoda. Firmy takie pracują również na profesjonalnym oprogramowaniu, wiedzą, jak organizować prace, aby działania były optymalnie wykonywane, dane są w pełni bezpieczne.

Przedsiębiorca powinien korzystać z wielu form reklamy swojej firmy. Oczywiście wybór rodzaju środka reklamowe nie powinien być wybrany na „chybił trafił”. Należy przeprowadzić wyliczenia, zastanowić się czy taka forma reklamy faktycznie będzie opłacalna. Jeżeli tak, wystarczy znaleźć tylko odpowiednią firmę i poczekać na efekty. Należy pamiętać, że jak na wszystkie efekty marketingowych działań trzeba trochę poczekać. Na pewno nie będą one spektakularne na początku kampanii.