Ile razy spotkałeś się z ludźmi, którzy twierdzili, że nic w życiu nie osiągnęli, ale tak naprawdę nigdy nie próbowali zrealizować marzeń? Sukces nie przychodzi sam. Nie spotkamy go na ulicy. Nie kupimy go za żadne pieniądze. Sami musimy sobie na niego zapracować. Jak? Dbając o swój stały rozwój!
Awans w pracy? To możliwe!
Często wydaje nam się, że na awans w pracy mogą liczyć jedynie pupilkowie szefa oraz jego rodzina. Przez to wolimy się w ogóle nie starać, bo po co? Tymczasem bardzo często okazuje się, że uczciwą pracą, własnymi pomysłami, a także dodatkową wiedzą jesteśmy w stanie przekonać pracodawcę, by dał nam podwyżkę. Czasami wystarczy naprawdę niewiele. Może dodatkowy kurs, dzięki któremu dowiemy się, jak zdobywać nowych klientów? A może nauka jakiegoś języka, przez co będziemy mogli rozmawiać z kontrahentami na wyższym szczeblu? Nie bójmy się inwestować w siebie. Z czasem taka inwestycja nam się zwróci, a my będziemy mogli pochwalić się nie tylko zaawansowaną wiedzą w danym temacie, ale także awansem.
Nie musisz być dobry we wszystkim!
Często spotykamy na swojej drodze ludzi, którzy są dobrzy dosłownie we wszystkim. Uzdolniony grafik będący jednocześnie analitykiem internetowym i specjalistą SEO? Jasne, to możliwe. W wielu przypadkach tak różnorodne zdolności pomagają nam w znalezieniu pracy. Pamiętajmy jednak, że pracodawcy coraz częściej szukają specjalistów w danej dziedzinie, czyli osób, które posiadają zaawansowaną wiedzę na dany temat albo są genialni w wykonywaniu konkretnej pracy.
Zastanów się więc, jakie są Twoje mocne strony. Jeśli interesujesz się tematyką SEO i czujesz, że jest to coś, czym chciałbyś się zajmować, brnij w to dalej. Zapisz się na kurs, poczytaj książki na ten temat i działaj. Z czasem nic już nie będzie w stanie Cię zagiąć w tej tematyce, a Ty staniesz się jednym z cenniejszych pracowników.
Nauka języków nigdy nie sprawiała Ci trudności? Wykorzystaj to! Zapisz się na kurs, np. język angielski Częstochowa (http://tarkowski.edu.pl/) i zacznij doskonalić swój warsztat. Znajomość języka przyda Ci się obecnie w wielu zawodach - m.in. na stanowisku doradcy klienta w międzynarodowej firmie czy jako copywriter dla zagranicznych serwisów.
By osiągnąć sukces, wystarczy tylko ruszyć z miejsca.