Od początku miesiąca działa ogólnopolska wideoinfolinia dla osób niesłyszących, zapewniająca im dostęp do informacji związanych z pandemią Covid-19. Wideoinfolinia działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. W akcję zaangażowani są tłumacze Polskiego Języka Migowego z całej Polski, którzy pracują w systemie zmianowym na smartfonach lub laptopach z dostępem do Internetu.
Osoba Głucha może połączyć się z wideoinfolinią i uzyskać, w zrozumiałym dla siebie języku, informacje na temat koronawirusa oraz sposobu postępowania w przypadkupodejrzenia, że może być zarażona.
Z wideoinfolinii, oprócz osób z wadą słuchu, korzystają też placówki służby ratownictwa medycznego. Ułatwia to przeprowadzenie wywiadów lekarskich z niesłyszącymi pacjentami i powinno przyśpieszyć ewentualną diagnozę i leczenie.
Z wideoinfolinią można się połączyć za pośrednictwem następujących narzędzi:
- komunikatora Messenger, bezpośrednio ze strony https://www.facebook.com/koronawiruspjm dostępnej na Facebook’u;
- komunikatora Skype – login: Koronawirus-Tłumacz PJM;
- komunikatora IMO, który umożliwia połączenia z wykorzystaniem komputera: nr 609 939 546;
- aplikacji tłumacz on-line języka migowego.
(gov.pl)