Działasz na Instagramie? Właśnie tych narzędzi potrzebujesz, by zwiększyć zasięgi

Estetyczne zdjęcia, dobry biogram i regularność we wrzucaniu postów to nie jedyne sposoby na zwiększenie aktywności na Twoim profilu. Zasięg, który generują umieszczane w serwisie zdjęcia, jest niezwykle ważny. Co zrobić, by dotrzeć do coraz szerszego grona odbiorców?

Płatne reklamy 

Jedną z najbardziej popularnych metod zwiększenia zasięgów są płatne reklamy oferowane przez sam Instagram. Jest to dość różnorodna opcja, ponieważ użytkownik ma możliwość wybrania formy wyświetlania treści. Są dwie możliwości - wyświetlanie w relacjach użytkowników lub na stronie głównej. Niezależnie od tego, na który wariant się zdecydujemy, każdy użytkownik, do którego reklama dotrze, po jej kliknięciu zostanie przeniesiony na Twój profil. 

Decydując się na tę formę promocji profilu, możesz indywidualnie dostosować grupę odbiorców reklamy. Instagram umożliwia wybór płci, wieku oraz zainteresowań. Dzięki tak szerokiemu spektrum możliwości jeszcze szybciej zwiększysz swoje zasięgi. Dodatkowo możesz przeanalizować efekty reklam, zarówno poprzez aplikację Instagram, jak i poprzez menedżera reklam na Facebooku. 

Jest to jednak opcja dla osób, które posiadają odpowiedni budżet na promocję swojego profilu. Dla osób poszukujących rozwiązań niewymagających ponoszenia nakładów finansowych dostępne są inne opcje promocji. 

Podejmowanie współpracy z markami, czyli cross promocja

Jest to jeden z najlepszych sposobów na "wybicie się” na Instagramie. Cross promocja polega na podjęciu współpracy z konkretną marką lub twórcą i wzajemnym polecaniu się. Promocja krzyżowa bardzo pozytywnie wpływa na zwiększenie aktywności na koncie. 

Ma to miejsce wtedy, gdy oba konta nie są dla siebie w żaden sposób konkurencją oraz docierają do podobnego grona użytkowników. Dzięki temu w dość krótkim czasie dotrzesz do nowych odbiorców. Przełoży się to nie tylko na zwiększenie zasięgów, ale również na zwiększenie ilości stałych osób obserwujących profil. 

Dobrze dobrane hasztagi to podstawa

Hasztagi to obecnie bardzo ważny element każdego posta, który jest umieszczany na Instagramie. Serwis MLStudio.com.pl radzi, by pamiętać o tym, że istnieje kilka zasad dotyczących dobrze dobranych tagów, które z sukcesem pomogą zwiększyć zasięgi. Warto także przeczytać artykuł na temat 10 niezbędnych aplikacji do Instagrama na stronie MLStudio.

Pierwszą i najważniejszą kwestią jest używanie maksymalnie 30 hasztagów na jeden post. W tym przypadku więcej wcale nie znaczy lepiej. Przekraczając tę liczbę, Twój post prawdopodobnie nie będzie wyświetlał się po kliknięciu danego tagu. 

Bardzo ważne jest także unikanie hasztagów, które zostały zbanowane przez sam serwis. Ich lista jest co jakiś czas aktualizowana. Równie ważne jest używanie takich, których tematyka jest ściśle powiązana z danym zdjęciem. Nie dodawaj przypadkowych słów, ponieważ prawie na pewno uzyskasz efekt dokładnie odwrotny od zamierzonego. 

Dobierając tagi, skup się na tym, co widać na fotografii. Staraj się wybierać te mniej popularne. Milionowe i kilkusettysięczne tagi wcale nie zwiększą popularności Twojego posta, ponieważ zdjęcie zniknie wśród tysiąca innych. Zdecydowanie lepiej jest wybrać te mniej popularne. Zwiększasz tym samym szansę na uzyskanie popularności. 

Do sprawdzenia hasztagów zbanowanych, najpopularniejszych i niszowych możesz użyć aplikacji na smartfony. Jednymi z najpopularniejszych są Trending Hashtags oraz Top Hashtags na iOS, oraz Androida.