Uroczyste spotkanie wigilijne w miejscu pracy wcale nie musi być utożsamiane z wielkim logistycznym przedsięwzięciem. Kluczem do sukcesu jest dobra organizacja i wcześniej opracowany plan działania. Niezależnie od tego, czy pracujesz w małej firmie, korporacji czy zdalnie, nie musisz rezygnować z tradycyjnej wigilijnej atmosfery. W artykule podpowiemy Ci, jak przygotować wigilię w pracy, która zostanie w pamięci wszystkich na długo.
Pracownicza wigilia - od czego zacząć?
Pierwszym krokiem do udanej wigilii w pracy jest zdobycie zaangażowania wszystkich pracowników. Możesz rozważyć krótkie spotkanie organizacyjne lub ankietę, aby ustalić, kto byłby zainteresowany uczestnictwem w tym oto wydarzeniu. Jak wiadomo, im więcej osób tym lepsza atmosfera.
Kolejnym krokiem jest wybór daty i godziny wigilijnego spotkania. Ważne, aby termin odpowiadał wszystkim lub większości podwładnych. Zazwyczaj najlepszym dniem na organizację takiego spotkania jest ostatni dzień pracy przed świętami. Dobrze byłoby, aby pracownicza wigilia odbywała się w godzinach pracy, dzięki czemu może pojawić się na niej więcej pracowników.
Jeśli podstawowe sprawy organizacyjne mamy za sobą, porą zastanowić się nad miejscem wydarzenia, menu i uniwersalnymi prezentami. Idealne upominki na święta dla pracowników można znaleźć w sklepie online Schronisko Bukowina.
Gdzie zorganizować wigilijne spotkanie?
Wybór miejsca, w którym ma odbyć się uroczyste świąteczne spotkanie, zależy w dużej mierze od decyzji szefostwa i budżetu przeznaczonego na ten cel. Niektórzy pracodawcy decydują się na wynajęcie lokalu z usługą cateringu, czy w przypadku małych firm - wspólne wyjście do restauracji.
Jednak dużą popularnością w biznesowym świecie cieszą się spotkania zorganizowane po prostu w miejscu pracy. Może to być przestronna sala konferencyjna, obszerna kuchnia lub nawet udekorowany stół w biurze. Najważniejsze to upewnić się, że jest wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich uczestników.
Czego nie może zabraknąć podczas firmowej wigilii?
Oczywiście pysznego jedzenia! Przecież wigilijne potrawy to kluczowy element świątecznego spotkania. Tutaj opcji jest kilka - pracownicy mogą przynieść przygotowane przez siebie dania, napoje i przekąski lub firma może zamówić catering, czy jedzenie na wynos.
Co jeszcze powinno pojawić się na pracowniczej wigilii? Czym byłaby Gwiazdka bez prezentów? Święta Bożego Narodzenia to idealna okazja dla pracodawców, aby podziękować swoim pracownikom za cały rok pracy na rzecz firmy. To właśnie oni, ich poświęcenie i zaangażowanie w codzienne obowiązki przyczyniły się do sukcesu przedsiębiorstwa. Uniwersalne, a zarazem oryginalne prezenty okażą się strzałem w dziesiątkę. Jednak, gdzie takie znaleźć? Wyjątkowe zestawy świąteczne, zarówno dla pracowników, jak i klientów firmy można dostać w sklepie internetowym Schronisko Bukowina. Eleganckie, efektowne opakowanie, które przykuwa uwagę już na pierwszy rzut oka, skrywa w swoim wnętrzu wyrafinowaną zawartość - smakołyki prosto z Podhala. W zestawach prezentowych dla klientów i pracowników dostępne są słodkości: owoce w czekoladzie, ręcznie robione cukierki i ciasteczka, czekoladki, domowe przetwory: konfitury, syropy, marynowane podgrzybki, czy naturalne wyroby mięsne w postaci smalcu z wędzonką, czy pasztetu z dziczyzny. W zestawach świątecznych dla firm przygotowanych przez Schronisko Bukowina mieszczą się również regionalne alkohole - nalewki, miody pitne, przepalanki, czy wina.
Wigilia w pracy może być wyjątkową okazją do budowania więzi między pracownikami, tworzenia pozytywnej atmosfery i dzielenia się radością świąt Bożego Narodzenia. Wyjątkowy klimat podkreślą niezapomniane upominki oraz pyszne jedzenie.