Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Gliwice

Centralną Magistralę Kolejową na trasie Gliwice - Warszawa pokonują codziennie pociągi różnych spółek kolejowych. Na zdjęciu pendolino, czyli Express InterCity Premium (fot. archiwum UM / Mosquidron)

Od czwartku na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Śląsk z Warszawą brak stabilnego, właściwego zasilania sieci kolejowej z zewnętrznej sieci energetycznej.

Sytuacja wymaga od kolejarzy dodatkowych czynności, które mogą powodować dłuższe nawet ok. 30 min przejazdy składów m.in. na trasie Warszawa – Kraków, Gliwice – Warszawa, Kraków – Gdynia – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zarządca infrastruktury współpracuje z przewoźnikami, by sytuacja na CMK nie wpływała na kursowanie innych pociągów. Jak podkreśla rzecznik prasowy PKP PLK SA, problemy z zasilaniem nie leżą po stronie tej spółki kolejowej, lecz zewnętrznych dostawców energii.

Warto wiedzieć, że za utrzymanie linii kolejowych w czasie zimowych miesięcy odpowiada nawet do ok. 15 tys. pracowników, m.in. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Blisko 17,8 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zabezpieczyć je przed przymarzaniem. Do usuwania awarii w sieci trakcyjnej przygotowano 66 pociągów pogotowia sieciowego, PLK mogą wykorzystywać również dodatkowe lokomotywy spalinowe do ściągania uszkodzonego taboru.