Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Gliwice

Centralną Magistralę Kolejową na trasie Gliwice - Warszawa pokonują codziennie pociągi różnych spółek kolejowych. Na zdjęciu pendolino, czyli Express InterCity Premium (fot. archiwum UM / Mosquidron)

Od czwartku na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Śląsk z Warszawą brak stabilnego, właściwego zasilania sieci kolejowej z zewnętrznej sieci energetycznej.

Sytuacja wymaga od kolejarzy dodatkowych czynności, które mogą powodować dłuższe nawet ok. 30 min przejazdy składów m.in. na trasie Warszawa – Kraków, Gliwice – Warszawa, Kraków – Gdynia – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zarządca infrastruktury współpracuje z przewoźnikami, by sytuacja na CMK nie wpływała na kursowanie innych pociągów. Jak podkreśla rzecznik prasowy PKP PLK SA, problemy z zasilaniem nie leżą po stronie tej spółki kolejowej, lecz zewnętrznych dostawców energii.

Warto wiedzieć, że za utrzymanie linii kolejowych w czasie zimowych miesięcy odpowiada nawet do ok. 15 tys. pracowników, m.in. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Blisko 17,8 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zabezpieczyć je przed przymarzaniem. Do usuwania awarii w sieci trakcyjnej przygotowano 66 pociągów pogotowia sieciowego, PLK mogą wykorzystywać również dodatkowe lokomotywy spalinowe do ściągania uszkodzonego taboru.


Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.