Jeszcze kilkanaście lat temu pozycjonowanie stron internetowych skupiało się przede wszystkim na ilości słów kluczowych, linkach (nawet tych niskiej jakości) i… przechytrzaniu robotów Google. Dzisiaj, w dobie rozwoju algorytmów i sztucznej inteligencji Google, SEO stawia na jakość. A mówiąc o niej, trudno pominąć kwestię contentu, który ma ogromny wpływ na pozycję strony w Google. Dlaczego tak jest i na co zwrócić uwagę, optymalizując treści oraz grafiki na swojej stronie internetowej? Sprawdźmy!
Content a skuteczne pozycjonowanie stron internetowych
O znaczeniu wysokiej jakości treści w SEO wie już niemal każdy, ponieważ mówią o tym nie tylko eksperci, ale nawet pracownicy Google. Najlepszym dowodem na to, że „content is king” jest zresztą ciągłe ulepszanie algorytmów oraz sztucznej inteligencji Google, co ma na celu przede wszystkim zadbanie o wyższą jakość stron internetowych. Google robi bowiem wszystko, aby użytkownicy Internetu byli zadowoleni z tego, co znajdują w sieci i oczywiście co w odpowiedzi na ich zapytania oferuje im Google.
Dlatego też pozycjonowanie stron internetowych bez wysokiej jakości treści, umieszczanych na stronie internetowej, jest dzisiaj nieskuteczne. Chcesz wysokie pozycje w Google? Zadbaj o content, bo tylko to zadowoli zarówno roboty Google, jak i użytkowników. Jak to zrobić, by osiągnąć sukces?
Content w SEO – najważniejsze kwestie, na które musisz zwrócić uwagę
Na wstępie nie będziemy odkrywać Ameryki – dobry content to content pożyteczny, ekspercki i dający odpowiedź na zapytanie użytkownika, wpisywane w okno wyszukiwania Google. Mówiąc krótko – dobry content to porządne treści. Muszą być one przede wszystkim merytoryczne, dawać wiedzę i zaciekawiać, ponieważ tylko to skłoni użytkownika strony do jej odwiedzenia i zatrzymania się na niej dłużej. Przy okazji – treści pisane pod kątem użytkownika i SEO muszą być pozbawione wszelkich błędów językowych czy ortograficznych. Warto również zwrócić uwagę na to, by treści były dopasowane do tematyki strony i potrzeb użytkownika – tylko wtedy możliwe będzie efektywne pozycjonowanie stron internetowych.
To jednak dopiero początek. Wysokiej jakości teksty na stronie powinny być odpowiednio sformatowane – muszą więc zawierać tytuły i nagłówki (najlepiej z frazami kluczowymi), bo te identyfikują i dzielą treść, dzięki czemu jest ona bardziej czytelna dla użytkownika. Content powinien być też odpowiednio sformatowany, a więc posiadać akapity, pogrubienia i podkreślenia czy inne elementy, które pozwolą na lepsze przyswajanie treści.
Dobry content to również content o odpowiedniej długości – ta ma coraz większe znaczenie w SEO, a im jest większa, tym lepiej. Dzisiaj standardem są więc teksty liczące powyżej 500 słów – czy to na blogu, czy stronie internetowej. Dłuższa treść to również możliwość zastosowania większej liczby słów kluczowych, a także – co również staje się z roku na rok bardziej istotne – ich synonimów, dzięki którym pozycjonowanie strony jest jeszcze skuteczniejsze. Niezależnie więc, czy korzystasz z usługi pozycjonowania, czy preferujesz pozycjonowanie stron samemu – zadbaj o odpowiednie nasycenie contentu keywordsami.
To nie wszystko!
Jeżeli chcesz, aby pozycjonowanie stron internetowych było skuteczne, zadbaj również o:
- różnorodność contentu, a więc nie tylko ściany tekstów, przed którymi stanie użytkownik, ale również różnego rodzaju zdjęcia, grafiki i infografiki, dokumenty, wykresy oraz wszystko to, co może być pożyteczne dla gościa Twojej strony WWW,
- dopasowanie treści do aktualnych trendów – Google zwraca uwagę na aktualność treści, a im są one bardziej „na czasie”, tym mocniej zainteresują użytkowników – to zaś wiązać się będzie z większym ruchem na Twojej stronie,
- meta decription, bo jak wiesz skuteczne pozycjonowanie stron internetowych nie byłoby możliwe bez meta tagów, a przecież MD to też content, który staje się wizytówką Twojej witryny na ekranie wyników wyszukiwania,
- stosowanie zapytań, jakie potencjalny użytkownik może wpisać w Google by otrzymać odpowiedź – dzięki temu Twój content będzie bardziej trafny i szybciej zwróci uwagę potencjalnego użytkownika.