Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych zadbaj również o content!

3 min czytania
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych  zadbaj również o content!

Jeszcze kilkanaście lat temu pozycjonowanie stron internetowych skupiało się przede wszystkim na ilości słów kluczowych, linkach (nawet tych niskiej jakości) i… przechytrzaniu robotów Google. Dzisiaj, w dobie rozwoju algorytmów i sztucznej inteligencji Google, SEO stawia na jakość. A mówiąc o niej, trudno pominąć kwestię contentu, który ma ogromny wpływ na pozycję strony w Google. Dlaczego tak jest i na co zwrócić uwagę, optymalizując treści oraz grafiki na swojej stronie internetowej? Sprawdźmy!

Content a skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

O znaczeniu wysokiej jakości treści w SEO wie już niemal każdy, ponieważ mówią o tym nie tylko eksperci, ale nawet pracownicy Google. Najlepszym dowodem na to, że content is king” jest zresztą ciągłe ulepszanie algorytmów oraz sztucznej inteligencji Google , co ma na celu przede wszystkim zadbanie o wyższą jakość stron internetowych. Google robi bowiem wszystko, aby użytkownicy Internetu byli zadowoleni z tego, co znajdują w sieci i oczywiście co w odpowiedzi na ich zapytania oferuje im Google.

Dlatego też pozycjonowanie stron internetowych bez wysokiej jakości treści, umieszczanych na stronie internetowej, jest dzisiaj nieskuteczne. Chcesz wysokie pozycje w Google? Zadbaj o content, bo tylko to zadowoli zarówno roboty Google, jak i użytkowników. Jak to zrobić, by osiągnąć sukces?

Content w SEO najważniejsze kwestie, na które musisz zwrócić uwagę

Na wstępie nie będziemy odkrywać Ameryki dobry content to content pożyteczny, ekspercki i dający odpowiedź na zapytanie użytkownika , wpisywane w okno wyszukiwania Google. Mówiąc krótko dobry content to porządne treści. Muszą być one przede wszystkim merytoryczne, dawać wiedzę i zaciekawiać, ponieważ tylko to skłoni użytkownika strony do jej odwiedzenia i zatrzymania się na niej dłużej. Przy okazji treści pisane pod kątem użytkownika i SEO muszą być pozbawione wszelkich błędów językowych czy ortograficznych. Warto również zwrócić uwagę na to, by treści były dopasowane do tematyki strony i potrzeb użytkownika tylko wtedy możliwe będzie efektywne pozycjonowanie stron internetowych.

To jednak dopiero początek. Wysokiej jakości teksty na stronie powinny być odpowiednio sformatowane muszą więc zawierać tytuły i nagłówki (najlepiej z frazami kluczowymi), bo te identyfikują i dzielą treść, dzięki czemu jest ona bardziej czytelna dla użytkownika. Content powinien być też odpowiednio sformatowany , a więc posiadać akapity, pogrubienia i podkreślenia czy inne elementy, które pozwolą na lepsze przyswajanie treści.

Dobry content to również content o odpowiedniej długości ta ma coraz większe znaczenie w SEO, a im jest większa, tym lepiej. Dzisiaj standardem są więc teksty liczące powyżej 500 słów czy to na blogu, czy stronie internetowej. Dłuższa treść to również możliwość zastosowania większej liczby słów kluczowych, a także co również staje się z roku na rok bardziej istotne ich synonimów , dzięki którym pozycjonowanie strony jest jeszcze skuteczniejsze. Niezależnie więc, czy korzystasz z usługi pozycjonowania, czy preferujesz pozycjonowanie stron samemu zadbaj o odpowiednie nasycenie contentu keywordsami.

Jeżeli chcesz, aby pozycjonowanie stron internetowych było skuteczne, zadbaj również o:

  • różnorodność contentu , a więc nie tylko ściany tekstów, przed którymi stanie użytkownik, ale również różnego rodzaju zdjęcia, grafiki i infografiki, dokumenty, wykresy oraz wszystko to, co może być pożyteczne dla gościa Twojej strony WWW,
  • dopasowanie treści do aktualnych trendów Google zwraca uwagę na aktualność treści, a im są one bardziej na czasie”, tym mocniej zainteresują użytkowników to zaś wiązać się będzie z większym ruchem na Twojej stronie,
  • meta decription , bo jak wiesz skuteczne pozycjonowanie stron internetowych nie byłoby możliwe bez meta tagów, a przecież MD to też content, który staje się wizytówką Twojej witryny na ekranie wyników wyszukiwania,
  • stosowanie zapytań , jakie potencjalny użytkownik może wpisać w Google by otrzymać odpowiedź dzięki temu Twój content będzie bardziej trafny i szybciej zwróci uwagę potencjalnego użytkownika.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

gliwiceonline_kf