Google, od samego początku swojej działalności, przyjęło sobie za cel pokazywanie użytkownikom możliwie najtrafniejszych i najbardziej wartościowych odpowiedzi na zadane pytanie. Od lat dążą do tego celu poprzez regularne zmiany we własnym algorytmie, który z roku na rok bierze pod uwagę większą liczbę czynników. Co ma teraz znaczenie przy pozycjonowaniu strony? Odpowiadamy na to pytanie razem ze specjalistami z Pozycjonowanie Poznań, którzy od lat obserwują zmiany w strategii działań Google.

Poruszenie na rynku pozycjonowania stron

Każda zmiana w algorytmie Google powoduje prawdziwą lawinę wzrostów i spadków pozycji w wynikach wyszukiwań. Nowe wymagania mogą okazać się bezlitosne dla witryn, które w ostatnich latach nie korzystały z zabiegów pozycjonowania lub robiły to niezgodnie z zaleceniami potenta z Doliny Krzemowej. Wywołuje to spore poruszenie w branży SEO, ponieważ w jednej chwili trzeba zmienić wiele strategii i metod poprawy pozycji stron na liście wyszukiwań. Co należy zrobić w 2019 roku, by być wysoko w Google?

Linki, ale tylko wartościowe

W kwestii link building Google działa bardzo wielu już od lat. Budowanie pozytywnego wizerunku danej witryny przez umieszczanie linków do niej prowadzących na innych stronach internetowych ciągle ma ogromne znaczenie, ale obecnie liczą się tylko wartościowe połączenia.

Spamerskie umieszczanie linków na ogromnej ilości stron zapleczowych o słabej jakości może już nie przynieść rezultatów, a wręcz zaszkodzić konkretnej stronie. Dużo lepiej są obecnie oceniane linki, które pochodzą z witryn, które są wysoko ocenione przez Google. Mowa tutaj przede wszystkim o stronach, które działają w sieci długi czas.

W 2019 roku Google przykłada coraz większą uwagę do naturalnego linkowania. Pozytywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwań ma na przykład dzielenie się konkretnym odnośnikiem do strony przez użytkowników mediów społecznościowych. Pozyskiwanie linków przychodzących w ten sposób powinno być nadrzędnym celem agencji i firm zajmujących się pozycjonowaniem stron.

Treść, treść i jeszcze raz content marketing

Google od lat apelu o dostarczenie do sieci treści wysokiej jakości, która będzie pomocna dla samych użytkowników - przypomina pracownik zatrudniony w agencji pozycjonowania z Poznania. Ciekawe i angażujące strony, na których użytkownicy spędzają wiele czasu będą odbierane przez wyszukiwarce zdecydowanie lepiej niż te, na którym nie zatrzymujemy się nawet na kilka sekund.

Oczywiście takie teksty muszą być wzbogacone o słowa kluczowe, których jednak nie może być zbyt dużo. Przesycenie treści przez frazy kluczowe może zostać uznane za spamerskie działanie i negatywnie wpłynąć na pozycję strony na liście wyszukiwań. Zaleca się więc tworzeniu wartościowych blogów, tworzenie szczegółowych opisów produktów i kategorii, oraz podejmowanie wszelkich działań, które zapewnią witrynie dużo wysokiej jakości treści.

Aktualizacja algorytmów Google - co ma teraz znaczenie przy pozycjonowaniu witryny?

Aktualizacja Google - dostosuj się, albo giń!

Niestety, obostrzenia i coraz bardziej rygorystyczne wymogi, które Google nakłada na witryny sklepowe powodują, że wiele stron przepada w czeluściach internetu. Do nowych wytycznych należy się dostosować, w przeciwnym razie się ginie, a takiej śmierci nikt nie chce. Największe zmiany czekają jednak same agencje SEO, które w krótkim czasie muszą odmienić swoje strategie, a także zmienić metody działania, tak by były one skuteczne.