Wizytówka firmy w katalogu firm

Pozycjonując stronę w internecie wiele osób słyszało zapewne o różnego rodzaju katalogach, gdzie można dodać własną witrynę internetową i może to wspomóc pozycję w wyszukiwarce Google oraz ułatwi dotarcie do klienta, poprzez taką reklamę na innej stronie. Katalog firm jest szczególnym miejscem wśród innego rodzaju katalogów. Tutaj liczy się to, że na takiej stronie znajdują się tylko i wyłącznie oferty realnych przedsiębiorstw.

Na co zwrócić uwagę dodając wpis do katalogu firm?

Unikalny opis to podstawa. Nie warto korzystać z opisu, który już zastosowaliśmy na własnej stronie internetowej lub opisu, który został wykorzystany w innym katalogu lub na innej stronie. Musi być on zdecydowanie unikalny. Przy tworzeniu opisu firmy do katalogu dobrze jest też zwrócić uwagę na słowa kluczowe, które muszą występować naturalnie w krótkim i zwięzłym opisie. Niestety jest tak, że katalogi umożliwiają dodanie krótkich opisów, dlatego należy wykorzystać taką możliwość do maksimum. Czasem też pojawia się osobne pole w którym możemy osobno dodać słowa kluczowe, które nie zmieściły się w opisie. W takim polu dobrze jest wprowadzić inne słowa niż te z opisu, ale wyłącznie takie, które charakteryzują działalność firmy.

Tytuł wpisu to niekoniecznie tylko nazwa firmy. Należy tutaj również umieścić krótką charakterystykę działalności w formie dodatkowego słowa, np. mechanik, kwiaciarnia, itp. Przed wysłaniem wpisu do katalogu firm należy przeczytać dołączony regulamin, który może zawierać dodatkowe wymagania, np. weryfikacja e-mailem lub konieczność odświeżenia swojego wpisu co pewien czas. Kolejną kwestią jest wybór odpowiedniej kategorii. Czasem jest również tak, że dany katalog umożliwia dodanie jednego wpisu do dwóch różnych kategorii – warto skorzystać z takiej opcji, szczególnie jeśli działalność naszego przedsiębiorstwa wpasowuje się w różnorodne kategorie.

Katalog firm jako wizytówka firmy

Bez wątpienia forma katalogów firm pozwala na skojarzenia wpisów z typowymi wizytówkami, gdzie znajduje się numer telefonu, adres strony internetowej, małe logo firmy oraz krótki opis działalności. Warto więc poświęcić dłuższą chwilę, aby dopracować taką wizytówkę do maksimum, bo będzie to stanowić reklamę naszego przedsiębiorstwa.