Wczoraj gliwiccy policjanci prowadzili w sieci, na żywo, spotkanie profilaktyczne z mieszkankami dzielnicy Bojków. Do spotkań online z najmłodszymi wszyscy już się przyzwyczailiśmy, jednak czatowanie i odpowiadanie na pytania aktywnych seniorek to w naszym rejonie novum. Zapraszamy grupy internautów do kontaktu online z policjantami, po wcześniejszym umówieniu szczegółów technicznych i terminu.
Celem tego typu działań jest przede wszystkim kontakt policji z mieszkańcami i uwrażliwienie społeczeństwa na sytuacje, w których osoby starsze stają się ofiarami przestępstw. Funkcjonariusze, docierając w ten sposób nie tylko do dzieci i młodzieży, ale również do seniorów, uświadamiają, jak można przeciwstawić się przestępczym działaniom.
Mieszkanki Bojkowa, uczestniczące we wczorajszym spotkaniu profilaktycznym z Policją i Rzecznikiem Praw Konsumenta – Anną Nidzińską, miały okazję dowiedzieć się, do jakich zdarzeń z udziałem seniorów doszło na naszym terenie. Spotkanie zorganizował dzielnicowy z III komisariatu - mł. asp. Piotr Radzik.
Pytani o metody działania oszustów policjanci tłumaczyli, jak działają szemrani domokrążcy, złodzieje mieszkaniowi czy oszuści internetowi. Nasi profilaktycy – sierżanci sztabowi Mateusz Piórkowski (wydział prewencji) i Dawid Przybylski (ruch drogowy) odpowiadali na wiele pytań dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz nowych przepisów, jeśli chodzi o przechodzenie przez jezdnię. Omawiano i pokazano, jak korzystać z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa. Dużym zainteresowaniem cieszył się temat oszustw, np. metodą „na policjanta”, ale i internetowego phishingu, fikcyjnych ogłoszeń na portalach aukcyjnych czy oszustw wykorzystujących sytuację pandemiczną. Omówiono tematykę konsumencką - błędnych umów, przybliżano definicję gwarancji i rękojmi.
Serdecznie zapraszamy na szkolenia online z udziałem policyjnych profilaktyków. Osobą do kontaktów jest sierż. sztab. Mateusz Piórkowski, e-mail: