Komu zlecić pozycjonowanie stron? Freelancerzy vs agencje SEO

Każda firma chce być widoczna w wyszukiwarce – jest to dzisiaj cel bliski niemal wszystkim osobom, które prowadzą własny biznes i mają swoje strony internetowe. Wyższa pozycja w Google sprawia, że więcej klientów wejdzie na stronę, a właśnie o to chodzi każdemu sprzedającemu.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron i SEO to terminy, które często stosuje się zamiennie, jednak wielu specjalistów zajmujących się tą dziedziną twierdzi, że nie są one tożsame. SEO to skrót od Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to jeden z elementów pozycjonowania, obok na przykład linkbuildingu i wszystkich kwestii związanych z analityką strony. Jednak w ogólnym ujęciu SEO traktuje się jako ogół działań, które zmierzają do zwiększenia widoczności w organicznych wynikach wyszukiwarek.
Pozycjonowaniem zajmują się specjaliści, których można znaleźć na przykład w agencjach SEO. Szukając konkretnej firmy, warto sprawdzić, która z nich jest najbardziej popularna w danym mieście. Na Śląsku, stronę internetową pomoże wypozycjonować firma Bizzit, a spis wszystkich agencji możesz znaleźć na https://bizzit.eu/agencje-seo-na-slasku-lista-najbardziej-widocznych-agencji-seo-w-slaskiem. Oprócz agencji SEO, usługi w zakresie pozycjonowania świadczą także freelancerzy. Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania? Odpowiadamy poniżej.

Freelancer czy agencja SEO?

Jeśli posiadasz już własną stronę internetową, i chcesz zwiększyć ruch na stronie, powinieneś skontaktować się z osobą, która zajmuje się działaniami SEO. Możesz to zrobić w dwójnasób – przez agencję oraz osobę prywatną, freelancera, który świadczy tego typu usługi. Freelancerzy SEO zajmują się różnymi działaniami – może to być copywriting, link building, a także działania informatyczne, które mają za zadanie „zakotwiczyć” stronę w sieci. Bardzo ważne jest, aby wybrać osobę, która specjalizuje się w konkretnej dziedzinie i ustalić, co jest na naszej stronie najbardziej potrzebne. Jeśli jednak chodzi nam o kompleksowe działanie, które ma zapewnić ruch organiczny, dobrze jest skorzystać z pomocy doświadczonej agencji, która z uwagi na większy zespół, oferuje szerszy zakres pozycjonowania.

Gdzie znaleźć dobrą agencję do pozycjonowania stron?

Jeśli chcesz znaleźć odpowiednią agencję SEO, zacznij swoje poszukiwania w sieci. Dobra firma, która zajmuje się pozycjonowaniem to taka, która sama nie ma problemów z widocznością w sieci. Oczywiście wyniki organiczne w Google szybko się zmieniają, poza tym na pozycję danej strony wpływa wiele czynników, jednak agencja, która będzie w wyszukiwarce widoczna na szarym końcu nie rokuje dobrze. Warto także patrzeć na opinie, dostępne w Internecie. Im więcej zadowolonych klientów, tym większa szansa, że agencja, którą wybierzemy, spełnia swoje podstawowe zadanie. Research zacznijmy więc od poszukiwań u źródła – w wyszukiwarce Google.