Gliwice: Zasady umieszczania reklam wyborczych w pasach drogowych
W Gliwicach rusza sezon na reklamy wyborcze! Sprawdź, co musisz wiedzieć!

Gliwice przygotowane na wybory. Jakie zasady obowiązują?

W miarę zbliżania się wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach przypomina o zasadach dotyczących umieszczania reklam wyborczych w przestrzeni publicznej. W tym roku jedyną akceptowalną formą są plakaty przymocowane do słupów oświetleniowych. To ważna informacja dla wszystkich komitetów wyborczych oraz kandydatów, którzy planują promować swoje kampanie.

Aby móc umieścić plakaty, konieczne jest uzyskanie dwóch zezwoleń: na lokalizację reklamy oraz na zajęcie pasa drogowego. Oba dokumenty są wydawane przez zarządcę drogi w formie decyzji administracyjnych. Koszt wynosi 3,50 zł za każdy metr kwadratowy powierzchni reklamy na dobę. Przed wystąpieniem o zezwolenia, należy również uzyskać zgodę właściciela słupów oświetleniowych, co może być kluczowe dla powodzenia kampanii.

Ograniczenia i zasady dotyczące plakatów w Gliwicach

Warto pamiętać, że istnieją pewne ograniczenia dotyczące liczby i rozmiaru plakatów. Każdy komitet może umieścić maksymalnie 500 plakatów, a ich wymiary nie mogą przekraczać 594 mm szerokości i 841 mm wysokości. Co więcej, zabronione jest stosowanie banerów, flag czy przyczep samochodowych jako formy reklamy wyborczej.

Osoby zainteresowane dodatkowymi informacjami mogą skontaktować się z referatem reklam i odszkodowań komunikacyjnych w Zarządzie Dróg Miejskich w Gliwicach pod numerami telefonów: 32 300 86 18 (Anna Górska) oraz 32 300 86 17 (Artur Gałązka). To doskonała okazja, aby dowiedzieć się więcej o możliwościach promocji swojej kampanii w Gliwicach!


Według informacji z: Zarząd Dróg w Gliwicach