Czujność przechodnia przerwała oszustwo przy bankomacie w Pyskowicach

2 min czytania
Czujność przechodnia przerwała oszustwo przy bankomacie w Pyskowicach

Mężczyzna zauważył starszą kobietę przy bankomacie, rozmawiającą przez telefon i natychmiast powiadomił patrol. Dzięki szybkiej interwencji mundurowych operacje finansowe seniorki zostały zatrzymane, a część środków odzyskano.

  • Mężczyzna wezwał pomoc w Pyskowicach
  • Policja zablokowała konta i uniemożliwiła dalsze straty

Mężczyzna wezwał pomoc w Pyskowicach

8 października 2025 roku do pyskowickich funkcjonariuszy podszedł przechodzień, który zaniepokoił się zachowaniem 78‑letniej mieszkanki powiatu gliwickiego przy bankomacie. Mężczyzna relacjonował, że kobieta prowadziła podejrzaną rozmowę telefoniczną. Patrol błyskawicznie zjawił się na miejscu.

Policjanci ustalili, że seniorka wcześniej przelała niemal 50 tys. zł na wskazane przez rozmówcę konto. Mimo to miała zamiar wykonać kolejne wypłaty. Przy bankomacie zdążyła jeszcze zrealizować przelew BLIK na kwotę prawie 9 tys. zł, zanim funkcjonariusze podjęli działania.

Policja zablokowała konta i uniemożliwiła dalsze straty

Pyskowiccy policjanci pomogli zatrzymać kolejne transakcje. Mundurowi wspólnie z bankiem zablokowali konto i uniemożliwili dalsze wypłaty, a część środków udało się odzyskać. Śledczy ustalili, że rozmówca podawał się za policjanta i instruował seniorkę, by przelała pieniądze na rzekome konto „prokuratora” w celu ich zabezpieczenia.

Śląska Policja przypomina, że funkcjonariusze nie żądają przekazywania pieniędzy ani wykonywania przelewów w celu „zabezpieczenia” środków. W komunikacie zachęca do natychmiastowego kontaktu z jednostką Policji lub numerem alarmowym 112 w razie wątpliwości. Kampania „Widzisz – reaguj!” została wskazana jako przykład skutecznego zachowania obywatelskiego w tej sprawie.

na podstawie: Policja Gliwice.

Autor: krystian