Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Gliwice

fot. archiwum UM / A. Ziaja

To zadanie Zarządu Dróg Miejskich, Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także właścicieli prywatnych posesji.

Idziesz śliskim bądź nieodśnieżonym chodnikiem w centrum miasta? Zgłoś to koordynatorowi Akcji "Zima" w Zarządzie Dróg Miejskich bądź w Miejskim Zarządzie Usług Komunalnych.

Zarząd Dróg Miejskich dba o ok. 840 tysięcy m2 chodników i ścieżek rowerowych. Miejska jednostka reaguje na wszelkie opady atmosferyczne i nagłe zmiany temperatur, które potrafią wywołać niebezpieczną śliskość na miejskich traktach i przy przystankach autobusowych. Kontakt telefoniczny z koordynatorem Akcji "Zima" w ZDM-ie możliwy jest pod numerami telefonów 607-606-225 oraz 607-584-607.

„Akcję Zima” prowadzi też Miejski Zarząd Usług Komunalnych. Pracownicy MZUK pełnią specjalne dyżury na terenach administrowanych przez jednostkę we wszystkich dzielnicach Gliwic, czyli odpowiadają za odśnieżanie alejek i schodów, m.in. w parkach Chopina, Chrobrego, Starokozielskim, Szwajcarii, na placu Grunwaldzkim, a także na skwerach (m.in. Dessau, Doncaster, Rzeźniczy, Kościuszki, Korczoka), na placu Krakowskim, placu Piłsudskiego, na cmentarzach komunalnych, cmentarzu radzieckim, na placach zabaw (m.in. przy ul. Dzionkarzy, Hutniczej, Gwiazdy Polarnej, Horsta Bienka) i boiskach. Odśnieżają też dachy obiektów administrowanych przez MZUK.

Warto wiedzieć, że nie wszystkie drogi i chodniki znajdują się w gestii ZDM i MZUK! Część z nich należy do innych zarządców np. spółdzielni mieszkaniowych czy wspólnot. Chodniki, które przylegają bezpośrednio do prywatnych posesji, powinni zawsze utrzymywać w należytym stanie ich właściciele!


Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.