Nowoczesne pozycjonowanie stron znacząco różni się od tego, jakie znaliśmy jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj specjalista SEO, chcąc wypromować stronę w Google, musi zwrócić uwagę na wiele aspektów i mieć bardzo rozległą wiedzę – również w zakresie innych dziedzin. Jedną z nich jest UX – to dziedzina, która – choć nie ma bezpośredniego wpływu na wyniki strony w wyszukiwarce – bez wątpienia może znacząco zwiększyć jej szansę na zaistnienie w Google. Czym jest i jaki ma wpływ na pozycjonowanie stron?

 

Czym jest UX?

UX, a więc User Experience, to budowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników, korzystających ze strony internetowej. Mówić inaczej – jest to dostosowywanie witryny do potrzeb użytkowników, by była ona dla nich przyjazna, przydatna i zachęcała ich do późniejszych odwiedzin. A biorąc pod uwagę fakt, że Google bardzo lubi odpowiednio zoptymalizowane strony i chętniej promuje je w wynikach wyszukiwania, wiedząc dokładniej czym jest UX, szanse na skuteczne pozycjonowanie stron – w tym za pośrednictwem http://www.mateuszkozlowski.pl/ będą dużo większe.

 

UX a SEO

User Experience nie jest czynnikiem rankingowym Google, bo jest to dziedzina, skupiająca się na wielu aspektach stron internetowych. Jej zadaniem jest zoptymalizowanie witryny w jak najlepszy sposób – również zgodny z wymogami Google. Ma więc pośredni wpływ na Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania i znacznie zwiększa szanse na szybsze wypozycjonowanie strony oraz skuteczne SEO. Co zrobić, aby dostosować witrynę do zasad UX?

  • Zadbaj o odpowiednią nawigację – to dzięki niej użytkownik będzie mógł bezproblemowo poruszać się po stronie internetowej i znajdzie wszystko, co jest mu potrzebne. Efektywną nawigację osiąga się dzięki przejrzystemu menu, a także odpowiednim rozwiązaniom, takim jak np. nawigacja okruszkowa. Co więcej – odpowiednia nawigacja ma wpływ na pozycjonowanie stron, ponieważ ułatwia robotom Google przemieszczanie się po witrynie i indeksowanie kolejnych podstron!
  • Właściwy interfejs strony – witryna musi wyglądać i działać profesjonalnie, a do tego zawierać rozwiązania, dobrze widziane przez Google. Mowa tutaj o pełnej responsywności, a więc dostosowaniu witryny do urządzeń mobilnych, przyciskach CTA (Call To Action), a także odpowiedniej estetyce i układzie – dzisiaj najlepszym rozwiązaniem wydaje się być układ jednokolumnowy.
  • Odpowiednia strona główna – to ona jest wizytówką Twojej witryny, dlatego musisz zadbać o nią w pierwszej kolejności. Aby była przyjazna użytkownikowi i dostosowana do wymogów Google oraz SEO, powinna posiadać menu, zoptymalizowane tytuły i nagłówki, profesjonalny wygląd oraz logo.
  • Profesjonalny content – fachowe pozycjonowanie stron bez odpowiedniego contentu nie byłoby możliwe i co ciekawe, jest on istotny również z punktu widzenia UX.
  • Prawidłowe działanie strony – brak błędów, szybkie ładowanie się witryny czy właściwe przekierowania to wszystko zasady UX, bez których niemożliwe byłoby również skuteczne SEO.

 

UX to wiele więcej!

Oczywiście User Experience to dziedzina bardzo szeroka, a w jej skład wchodzą również takie elementy, jak odpowiednia struktura strony, prostota szablonu czy odpowiednie umiejscowienie przycisków. Zadbaj o to wszystko, a zyskasz wielu użytkowników witryny i będziesz mieć szanse na skuteczne pozycjonowanie strony w Google!