Prowadzenie biznesu to nie tylko znajomość swojej branży. Aby skutecznie prowadzić swój biznes i nie bać się o przyszłość, należy pamiętać o reklamowaniu swojego biznesu. Dziś, kiedy dostęp do Internetu jest powszechny, każdy przedsiębiorca powinien reklamować swój biznes w sieci. Strona internetowa to podstawa. Ale sama strona internetowa nie wystarczy. Konieczne jest pozycjonowanie strony, a więc specjalne działania marketingowe, których celem jest to, aby użytkownicy łatwo znaleźli właśnie Twój biznes!
Pozycjonowanie? Tak, ale tylko skuteczne!
Skuteczne pozycjonowanie w Warszawie? Czyli właściwie co? No właśnie, warto odpowiedzieć sobie na to pytanie, ponieważ pozycjonowanie przeszło już całkiem długą drogę. Pozycjonowanie jeszcze kilka lat temu, bardzo różniło się od tego, z czym mamy do czynienia dziś. Początkowo wystarczyły dość proste działania, które pozwalały stronie pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Konkurencja była znacznie mniejsza, nie wszystkie firmy posiadały swoją stronę internetową. Dodatkowo było znacznie mniej algorytmów Googla, co ułatwiło pozycjonowanie. Dziś jest inaczej, o wiele trudniej! Przede wszystkim jest ogromna konkurencja na rynku. Niemal wszystkie firmy, nawet najmniejsze mają własną stronę internetowa – bardziej lub mniej rozbudowaną. Google znacznie wzmocniło i rozbudowało algorytmy, nie mówiąc już o powstawaniu nowych, które utrudniają działania agencji SEO. To wszystko sprawia, że działające dziś agencje i freelancerzy stoją przed nie lada wyzwaniem. Jednak najlepszym udaje się skutecznie promować strony www swoich klientów. Udaje się im to dzięki rzetelnej pracy, dzięki używaniu wysokiej jakości programów oraz dzięki specjalistycznym tekstom pisanym przez copywriterów. Jednak to nie wszystko. Aby można było mówić o skutecznym pozycjonowaniu, należy brać pod uwagę potrzeby klientów.
Pozycjonowanie a potrzeby i cele klientów
Skuteczne pozycjonowanie to przede wszystkim wyznaczenie celów oraz dokładne zapoznanie się z biznesem klienta i z jego konkurencją. Bardzo ważny jest wywiad przeprowadzony z klientem na początku współpracy. Pozycjonowanie opiera się na określeniu celów, a mogą to być: zwiększenie sprzedaży, zwiększenie obrotów, umocnienie marki na rynku, zwiększenie świadomości konsumentów, zwiększenie ruchu na stronie, wypromowanie konkretnych usług lub produktów. Bardzo często potrzebne są także zmiany na stronie internetowej. Bardzo często konieczna jest optymalizacja strony, przygotowanie odpowiednich tekstów. Oczywiście niezwykle istotnym jest ustalenie fraz kluczowych. To, jak będzie przebiegało pozycjonowanie zależy również od ilości konkurencji na rynku. Doświadczone agencje SEO/SEM potrafią stworzyć kampanie SEO w taki sposób, aby klienci naprawdę na tym zyskiwali i mogli realizować swoje cele.
Pozycjonowanie – co zyskuje klient?
Dzięki pozycjonowaniu strony internetowej klient – właściciel biznesu, ale też osoby prowadzące swojego bloga etc., mogą zrealizować wiele celów. Jakie to są cele i w czym pomaga pozycjonowanie? Kampanie adwords w Warszawie, kampanie mailingowe, i wiele innych działań prowadzonych przez agencje przede wszystkim sprawiają, że konkretny biznes może w ogóle istnieć. Konkurencja w sieci jest bowiem tak duża, że wystarczy chwila nieuwagi, aby firma mogła zacząć ponosić ogromne straty. Z czasem pozycjonowanie przybiera formę najlepszej i najbardziej wartościowej reklamy, dzięki której firma może zyskiwać na popularności i rozwijać się. Czy pozycjonowanie się opłaca? Oczywiście, że tak. Ale o tym musisz przekonać się już sam…