Brand book — o czym mowa w praktyce?

Marka to nie tylko logo, ale też sposób, w jaki chcemy, aby nasi odbiorcy reagowali na kontakt z naszą witryną, mediami społecznościowymi, opakowaniami produktów i wszystkimi innym związanymi z nią rzeczami. Jedną z podstaw brandingu jest świadome i uważne decydowanie o tym, jak będziemy komunikować się z klientami i ilustrować swoją pracę. Może nam do tego posłużyć brand book. Czym jest? Podpowiadamy.

Brand book – czym jest?

W brand booku w barwny sposób opowiedziana jest historia i wizerunek własny naszej marki. Daje ona głębszy wgląd w to, jak myśli i działa firma. Czytelnik dowiaduje się, jakie korzyści odczuwa z pracy firmy, ale także, w jaki sposób firma te korzyści osiąga. Cele brand booka są podobne do celów broszury wizerunkowej. Jednak brand book oferuje więcej treści i ma bardziej atrakcyjną formę, która w sposób zrównoważony inspiruje klientów, partnerów biznesowych i pracowników.

Co znajduje się w brand booku?

Wizja i wartości firmy są w niej jasno przedstawione, wyjaśnia korzyści, jakie firma osiąga dla swoich klientów. Komponenty wizualne marki (logo, kolory, czcionka i key visual) są do niej również często wyprowadzane i prezentowane. Rdzeniem księgi jest historia marki. To jest strategia firmy, opowiedziana żywo. Używa środków dramaturgicznych, by dotrzeć do czytelnika w sposób chwytliwy i zapadający w pamięć. Historię marki można opowiedzieć pisemnie lub za pomocą zdjęć, w zależności od orientacji. Brand book skierowany jest nie tylko do klientów, ale także do pracowników, partnerów biznesowych i innych interesariuszy. Dzięki niej nowi pracownicy szybko poznają kulturę, oczekiwania i kierunek firmy. Ale jest ona również dobrym przypomnieniem dla obecnych pracowników, aby na co dzień postępować zgodnie z filozofią firmy. W przypadku procesu zmiany lub rebrandingu brand book może zobrazować nowy kierunek działania.

Korzyści wynikające z posiadania brand booka

Brand book nie musi być papierową księgą, może być także dostępny online. Decydując się na udostępnienie go w wersji cyfrowej na przykład na stronie internetowej, nasi pracownicy i partnerzy mają dostęp do podstawowych assetów to naszej marki zawsze i wszędzie. Zachowuje to porządek i łatwość wykonywania pracy zarówno przez naszych własnych pracowników, jak i partnerów, którzy zawsze mają dostęp do naszego loga, wzorów prezentacji czy papieru firmowego.

Brand book online w Polsce jest jeszcze mało popularny, a korzyści, jakie przynosi, są dostrzegalne nie tylko dla samej marki, ale i dla jej partnerów dlatego warto skorzystać z oferty i wprowadzić tę innowację w swojej firmie, więcej informacji znajdziemy na https://brandlive.pl/branding/brand-book-czym-jest-i-do-czego-sluzy/.