Każdy przedsiębiorca prowadzący kawiarnię wie, że biznes ten jest tylko pozornie łatwy. Od koncepcji lokalu, przez zamawianie produktów aż po miłą obsługę – na popularność kafejki składa się szereg detali. Niedopilnowanie któregokolwiek może skończyć się negatywną opinią czy utratą klientów. Nie bez znaczenia jest zatem również dobór naczyń, w jakich serwowane są gościom napoje, desery i przekąski. Eleganckim i estetycznym rozwiązaniem są filiżanki. Czy warto umieścić na nich firmowe logo, czy też lepiej pozostawić je niezadrukowane? Rozważmy obie opcje.
W czym podawać napoje w kawiarni?
O wyborze rodzaju naczyń do kawiarni decyduje jej ogólny charakter. Zasadniczo istnieją trzy możliwości. Pierwszą jest serwowanie wszystkiego z karty w identycznych naczyniach, co wzmacnia identyfikację wizualną lokalu, który zaczyna się kojarzyć gościom z konkretnym kubkiem czy filiżanką. Druga to modny eklektyzm, czyli kupienie bardzo różnych naczyń i używanie ich losowo. Sprawia to wrażenie przytulnej domowości, ale też stwarza ryzyko nieporozumień – taka sama porcja kawy może różnie wyglądać w różnych kubkach. Można również zdecydować się na opcję mieszaną i różne napoje podawać w różnych typach ceramiki.
Filiżanki kojarzą się z elegancją. Są stylowe, najczęściej proste i ponadczasowe. Zdecyduj się na nie, jeśli twój lokal ma wystrój w stylu retro, glamour lub pałacowy. Z kolei kubki przywodzą na myśl domowe zacisze i bezpieczeństwo maminej kuchni, ale doskonale pasują również, na zasadzie kontrastu, do nowoczesnych stylizacji. Podawaj w nich napoje w kawiarni o wystroju rustykalnym, ale także skandynawskim lub loftowym.
Ciekawą opcją jest również serwowanie różnych napojów w różnych typach naczyń. Możesz więc zdecydować, że kawę podajesz w filiżankach a herbatę w kubkach. Najważniejsze, aby zastawa współgrała z ideą kawiarni.
Czy nadruk na filiżance w kawiarni jest w dobrym guście?
Jeśli wybór naczyń masz już za sobą, warto poświęcić chwilę na zastanowienie się, czy zastosować na nich jakieś logowanie. Idea ta ma chyba tyle samo zwolenników, co przeciwników. Entuzjaści identyfikacji graficznej na ceramice w kawiarni wskazują, że jest to miły akcent, świadczący o wysokim poziomie lokalu. Malkontenci podkreślają, że takie posunięcie skręca w stronę nadmiernego epatowania logotypem. Kto ma rację?
Ta przeważnie, jak zawsze, leży po środku. Z pewnością duży logotyp czy hasło reklamowe nie powinny znaleźć się na filiżance, która ma przecież kojarzyć się z chwilą wytchnienia, nie z firmowym biurem. Z drugiej strony dyskretne logo podkreśla profesjonalizm kawiarni i pokazuje, że dbasz o najdrobniejsze detale. A zatem nadruk na filiżankach jest pożądany, ale w dyskretnej i stylowej formie. Sprawdź na https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/filizanki-reklamowe/, jak pięknie może wyglądać filiżanka z logotypem twojej kawiarni.
Logowana filiżanka jako forma reklamy
Warto również odnieść się do innych funkcji, jaką spełnia logowana ceramika reklamowa w kawiarni. Pierwszą jest reprezentacja lokalu poza jego murami. Być może zdecydujesz się kiedyś na obsługiwanie bankietu czy konferencji albo na udział w imprezie plenerowej – w formie mobilnego baru czy foodtrucka. Wówczas logowane filiżanki to strzał w dziesiątkę – pomogą klientom zwrócić uwagę na twoją firmę, czy zwyczajnie zwrócić naczynia do właściwego punktu.
Logowane filiżanki mogą również stać się częścią społeczne odpowiedzialnego biznesu. Nieustannie trwają aukcje charytatywne, wspierające różne inicjatywy, mniejsze i większe, ogólnopolskie lub lokalne. Przekazanie na taką akcję logowanych filiżanek nie tylko pozwoli ci zrobić coś dobrego, ale jeszcze rozreklamuje twoje usługi.
Dodatkowo możesz filiżanki z logotypem ofiarować w formie prezentów, np. w formie promocji dla najlepszych klientów. Wystarczy zaplanować choćby zbieranie pieczątek, stawianych na karcie przy zakupie każdej kawy. Do pięćdziesiątej kawy – filiżanka gratis. Taki zabieg przywiąże twoich klientów do lokalu, a na dodatek pozwoli mu o nim pamiętać również w domu, gdy będą delektować się samodzielnie przyrządzonymi napojami w gronie najbliższych.
Pamiętaj również, że na filiżance może znaleźć się dowolny nadruk – niekoniecznie logotyp, ale np. cytat z książki, zabawne hasło czy slogan reklamowy. Taka ceramika spełni dodatkowe zadanie – ukaże twój lokal jako kreatywny, pełen inwencji i wart odwiedzenia.